1400-08-25 00:43
659
0
77060
با کاهش 10 درصدی مبتلایان؛

چراغ خطر کرونا در گلستان «کم نور» شد

طی شبانه روز گذشته شمار مبتلایان کرونایی در استان گلستان 10 درصد فروکش کرد تا چراغ خطر این ویروس منحوس کم نور شود.

به گزارش گلستان ما، رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: در ادامه روند کاهش ابتلا به کرونا، تعداد بیماران بستری مبتلا به این ویروس در مراکز درمانی استان در شبانه روز گذشته ۱۰ درصد کمتر شد.

عبدالرضا فاضل افزود: در زمان حاضر۱۸۵ بیمار کرونایی در مراکز درمانی گلستان بستری هستند که از این تعداد ۴۸ نفر در بخش مراقبت های ویژه تحت درمان قرار دارند و حال ۲۰ نفر آنان وخیم است.

وی همچنین گفت که با تداوم اجرای طرح واکسیناسیون کرونا برای افزایش ایمنی جامعه تاکنون ۵۹.۸ درصد ساکنان استان هر ۲ دُز و ۸۴.۵ درصد جمعیت واجد شرایط بالای ۱۲ سال یک نوبت این واکسن را تزریق کردند.

فاضل اظهار داشت: از مجموع واکسن‌های تزریق شده یک میلیون و ۲۲۶ هزار دُز مربوط به نوبت اول و ۸۶۹ هزار دُز هم مربوط به نوبت دوم بود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان ادامه داد: جامعه بالای هدف ۶۰ سال استان که حداقل چهار ماه از تزریق دُز دوم واکسن آن ها گذشته از روز گذشته می‌توانند با مراجعه به مراکز تجمیعی نسبت دُز یادآور را دریافت کنند.

براساس آخرین اعلام وزارت بهداشت، مراوه‌تپه، کلاله، گنبدکاووس، گرگان، بندرترکمن و بندرگز در وضعیت زرد و کردکوی، گمیشان، آق‌قلا، علی‌آبادکتول، رامیان، آزادشهر، مینودشت و گالیکش در وضعیت آبی شیوع کرونا قرار دارد.

انتهای پیام/

 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.