1400-07-03 11:17
636
0
76264
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان عنوان کرد

پیش‌بینی مهار آتش در ارتفاعات کردکوی تاپایان امروز/ عدم استقرار بالگرد به دلیل افزایش ابر

لطفی گفت: با توجه به شرایط جوی و همچنین ساماندهی بهتره نیروها و کاهش سرعت باد پیش بینی می کنیم که تاپایان امروز بتوانیم آتش را در ارتفاعات کردکوی مهار کنیم.

به گزارش گلستان ما، عبدالرحیم لطفی در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: امروز ۱۵۰ نیروهای تازه نفس به منطقه برای مهار آتش اعزام  و به نیروهای امدادی ملحق شدند و برخی از نیروها نیز به دلیل خستگی جایگزین کردیم.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان  ادامه داد: ماشین های آتش نشانی سراسر استان نیز فراخوان زدیم و بالغ بر ۱۵ ماشین آتش نشانی از سطح استان برای مهار آتش به ظرفیت های امکانات ما افزوده شده است.

لطفی تاکید کرد: امروز با توجه به سازماندهی بیشتر که در بحث مهار آتش نیروهای امدادی اتفاق افتاده و همچنین کاهش درجه حرارت امیدواریم بتوانیم حریق را مهار کنیم.

وی افزود: نفوذ ابر و رطوبت در ساعات آینده نیز از سوی هواشناسی پیش بینی می شود و امیدواریم با این اتفاق بتوانیم به صورت کامل آتش را کنترل کنیم.

این مقام مسئول متذکر شد: وضعیت امروز نسبت به روز گذشته بسیار بهتر است و دو خط آتش بزرگ ایجاد کردیم تا بتوانیم جلوی پیشرفت آتش را بگیریم.

لطفی یادآورشد: در روز گذشته به دلیل شدت آتش و وزش باد نمی توانستیم به آتش نزدیک شویم ولی امروز خوشبختانه از شدت وزش باد نیز کاسته شده است.

وی خاطرنشان کرد: امروز نیز سامانه هواشناسی را در منطقه مستقر کردیم و در برخی از ساعات وزش باد به بیش از ۵۰ کیلومتر رسیده بود که امروز به کمتر از ۳۰ کیلومتر در ساعت کاهش یافته است.

لطفی افزود: به دلیل میزان افزایش ابر امکان استفاده از بالگرد در منطقه وجود ندارد و در روز گذشته هفت سورتی پرواز برای اطفاء حریق صورت گرفت.

انتهای پیام/
 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.