1402-09-17 12:46
920
0
87787
گلستان در آستانه سفر کاروان دولت کار و کرامت «۴»؛

پروژه‌ نیمه تمام راه‌ گلستان ۲۱ ساله شد

مردم شرق استان گلستان خواستار آن هستند که رئیس جمهور دستور ویژه‌ای برای پروژه‌های نیمه تمام راه‌های گلستان صادر کند.

به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «گلستان ما»؛ نزدیک به یک هزار پروژه نیمه تمام در سطح گلستان بیانگر آن است که نگاه سیاسی به پروژه‌ها در این استان حاکم بوده است.

به طوری که برخی از پروژه‌ها با تغییر دولت‌ها برای سالیان سال رها می‌شوند و این مسئله باعث شده که جامعه نسبت به ابتکار عمل دولتمردان سلب اعتماد کند.

بسیاری از مردم اجرای پروژه‌های دولتی را هدر رفت سرمایه و اعتبارات ملی می‌دانند چرا که شاهد آن بودند که برای مثال ساخت یک بیمارستان دولتی در استان گلستان ۵ برابر ساخت یک بیمارستان خصوصی هزینه در بر داشته است و علت آن اضمحلال سرمایه در توقف پروژه در سال‌های متمادی است.

برخی از کارشناسان نیز وجود ده‌ها پروژه عمرانی کلان نیمه کاره در استان را ثمری نگاه کلنگ زنی‌های احساسی برخی از مسئولان می‌دانم.

آن چیزی که آینه دق مردم در پروژه‌های نیمه تمام استان گلستان شده جاده‌های مواصلاتی و راه‌‌های دسترسی است.

حتی متاسفانه برخی از این پروژه‌ها در شرق استان گلستان به دلیل آنکه سالیان سال رها شده و به اتمام نرسیده هر بار با وقوع سیلاب خسارت جدی می‌بینند و هزینه‌های انجام شده نیز به باد می‌رود.

برخی از پروژه‌های را نیز مانند مسیر جایگزین جنگل گلستان سرنوشت نامعلومی دار و پس از گذشت ۱۲ سال دارد و هنوز که هنوزه به نتیجه نرسیده است.

پروژه کمربندی گرگان که می‌توانست مرهمی بر زخم ترافیک شهری باشد سالیان سال است که مردم وعده مسئولان را برای افتتاح آن می‌شنوند ولی دولت‌ها عوض می‌شوند اما این پروژه‌ها به سرانجام نمی‌رسد.

جاده کلاله به مراوه‌تپه نیز حدود ۱۰ سال است که برایش هیچ اتفاقی نیفتاده یا جاده آزادشهر به شاهرود که بیش از ۱۰ سال از عمر آن می‌گذرد و هر بار به دلیل کمبود اعتبار متوقف می‌شود.

همچنین در گزارشات مردمی از پایگاه خبری تحلیلی گلستان ما خواسته شده که از رئیس جمهور بخواهند دستور قاطع بر اتمام تعریض هشت کیلومتری جاده مینودشت به گالیکش به عنوان جاده ترانزیتی گرگان به خراسان که قدمت ۲۱ ساله دارد را بدهد و جاده ساقی به بندر ترکمن ترمیم و مکان‌های حادثه‌خیز آن اصلاح شود.

گرچه در این سفر افتتاح جاده بندر ترکمن به آق‌قلا که از آن به عنوان جاده مرگ یاد می‌شد با حضور رئیس جمهور در دستور کار قرار گرفته اما مسئولان باید بدانند که راه‌های مواصلاتی استان در شأن استان گلستان نیست.

سالانه ده‌ها میلیون نفر از جاده‌های مواصلاتی استان گلستان به حرم مطهر رضوی مشرف می‌شوند و متاسفانه به دلیل آنکه برخی از نقاط به دلیل آنکه حاشیه مناسبی ندارد و مسافران را با خطرتصادف و حتی مرگ روبه‌رو می‌کند.

گرچه با حضور مصدقی به عنوان مدیر کل حمل و نقل جاده استان گلستان محورهای غرب استان مورد اصلاح و مرمت قرار گرفته و اتفاقات خوبی را شاهد هستیم اما انتظار است جاده‌های شرق استان که هر ساله تعداد زیادی از مردم را به کام مرگ می‌کشاند نیز مانند جاده‌های غرب استان به ویژه محور کردکوی به گرگان اصلاح شود.

البته از این مسئله هم نمی‌توان گذشت که اتفاقات خوبی در حوزه جاده‌ها از زمان دولت سیزدهم از جمله روشنایی معابر شاهد هستیم اما به نظر می‌رسد که با روندی که مسئولان استان پیش می روند اتمام این پروژه‌ها تقریبا به ۱۰ سال زمان نیاز داشته باشد.

انتهای خبر/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.