1401-03-25 13:40
714
0
80456
رئیس اداره زکات کمیته امداد گلستان خبر داد

پرداخت ۳۲۰ میلیارد ریال زکات در سال ۱۴۰۱ / ۹۵ درصد زکات جمع‌آوری شده صرف حمایت از مستضعفان می‌شود

رئیس اداره زکات کمیته امداد گلستان گفت: گلستانی‌ها تاکنون ۳۲۰ میلیارد ریال زکات پرداخت کردند و پیش‌بینی ما این است که امسال بتوانیم یک هزار میلیارد ریال زکات جمع‌آوری کنیم.

به گزارش گلستان ما-علی خلیلی؛ حجت الاسلام‌امین هلاکو در گفتگو با ما گفت: در سال گذشته با توجه به جلسات و هماهنگی شورای عالی زکات و دبیرخانه شورای زکات استان جمع‌آوری ۷۷۴ میلیارد ریال زکات در استان برنامه‌ریزی شد.

رئیس اداره زکات کمیته امداد گلستان ادامه داد: با تلاش و پیگیری‌هایی خوبی انجام شده و همت کشاورزان و دامداران و مودیانی که نسبت به پرداخت زکات اهتمام دارند توانستیم سال گذشته حدود ۸۷۰ میلیارد ریال زکات در استان جمع‌آوری کنیم که تقریباً ۱۰۰ میلیارد ریال بالاتر از برنامه‌ریزی ما در استان بود.

هلاکو بیان کرد: ۹۵ درصد زکات جمع‌آوری شده معادله ۸۲۰ میلیارد ریال در سرفصل‌های تأمین جهیزیه، ساخت و تعمیر مسکن، درمان، تحصیل، آزادی زندانیان، معیشت، تهیه سبد کالا پنج درصد دیگر در طرح‌های عمرانی ضروری از جمله مسجد و غسالخانه وغیره هزینه شد.

وی افزود: در سال ۱۴۰۱ نیز این فعالیت‌ها در دستور کار قرار دارد و درصدد هستیم با همت یک هزار و ۲۰۰ نفر از عوامل زکات استان و هزار مبلغ شیعه و سنی، کارشناسان پهنه و مروجان جهادکشاورزی نسبت به جمع‌آوری زکات در استان اقدام کنیم.

این مقام مسئول متذکر شد: علاوه بر استان در ۱۴ شهرستان استان شورای زکات راه‌اندازی شده و دبیرخانه شورای زکات مستقر است و در برنامه‌های مثل جشن شکرگزاری درصدد هستیم که بتوانیم مودیان را به پرداخت زکات ترقیب کنیم.

هلاکو ابراز داشت: امسال برنامه‌ریزی شده که بتوانیم بالغ بر یک هزار میلیارد ریال زکات را در استان جمع‌آوری کنیم و تا به امروز ۳۲۰ هزار میلیارد تومان توانستیم زکات اعم از فطریه، کفاره و زکات واجب و مستحبی را جمع‌آوری کنیم.

وی گفت: حدود ۱۰ روز است برداشت محصولات کشاورزی شروع شده و کار اصلی ما قبل از آن انجام شده و با سیاست‌گذاری‌های اتفاق افتاده شده‌امیدواریم عملکرد خوبی را شاهد باشیم.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: زکات جمع آوری شده به گونه ای نیست که در حساب کمیته امداد واریز شود و طبق قواعد شرعی و حکم حکومتی زکات در هر جایی ک جمع اوری می‌شود در همان جا با نظر مودی زکات و شورای زکات روستا هزینه شود.

هلاکو افزود: همچنین از طریق شورای زکات در شهر و روستا، مراکز نیکوکاری کمیته امداد و مبلغان زکات در میادین نماز جمعه و غیره این زکات جمع آوری می شود.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.