1403-06-09 10:29
148
0
91231
مدیرعامل مدیریت پسماند شهرداری‌های گلستان:

هیچ دفن زباله‌ای در آزادشهر نداریم

مدیرعامل مدیریت پسماند شهرداری‌های گلستان گفت: پسماند هیچ دفن زباله‌ای در آزادشهر ندارد که باعث منشا بو شود.

حسن ملک‌شاهکوهی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «گلستان ما» اظهار کرد: با پیگیری‌های استاندار و تلاش‌های ۶ ماه سازمان پسماند مشکل آزادشهر در خصوص بوی زباله بعد از ۱۵ سال حل شد و رضایتمندی خوبی را نیز همراه داشت.

 

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری‌های گلستان ادامه داد: برای این مسئله اقدامات خوبی صورت گرفت و در مرحله نخست یک خط پردازش زباله با ظرفیت ۲۵۰ تن به بهره‌برداری رسید و سپس مطالعات مکان‌یابی جدیو برای ایجاد دفن پسماند در شرق استان در دستور کار قرار گرفت.

 

ملک‌شاهکوهی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از معظلات آن مکان نداشت تصفیه‌خانه شیرآبه بود که با اعتبار هفت میلیارد و ۵۰۰ میلیون‌تومان با ظرفیت ۵۰ مترمکعب راه‌اندازی شد.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری‌های گلستان خاطرنشان کرد: موضوع بعدی پوشش خاک محل دفن زباله بود که ایجاد لندفیل بهداشتی در آن مکان صورت گرفت و به مرور که زباله‌ها دفن می‌شد پوشش خاک بر روی آن انجام می‌شد.

 

ملک‌شاهکوهی در خصوص بوی ناشی از دفن زباله یادآور شد: نگرانی ما این بود که گاز متان از روزنه‌هایی محل دفن‌شده قدیم صورت گرفته باشد و پیشرفته‌ترین دستگاه‌ها را به این منظور آوردیم و خوشبختانه گاز پیش از این خارج شده بود و مشکلی نداشت و ما روزنه‌ها نیز بستیم.

 

وی افزود: ایجاد فضای سبز پیرامونی از دیگر اقدامات ما بود و در نهایت تصمیم بر این شد که دفن زباله‌ای در آزادشهر نداشته باشیم و لذا نیاز به مقدماتی بود و سکویی برای انتقال زباله ایجاد کردیم و در حال حاضر هیچ‌گونه دفن زباله ای در آزادشهر وجود ندارد.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری‌های گلستان ابراز داشت: ۱۴۰ هزار متر مکعب شیرابه را از این مکان خارج کردیم و با احداث تصفیه‌خانه شیرآبه کار به‌خوبی پیش می‌رود.

ملک‌شاهکوهی بیان کرد: متاسفانه شرایط به گونه‌ای شده که در آزادشهر هر بوی مشمئز‌کننده‌ای منتشر می‌شود آن را به پسماند ارتباط می‌دهند، فیلم‌هایی در اختیار داریم که نشان می‌دهد در شهر آزادشهر زباله و فاضلاب در مسیر کانال آب داخل شهر رها می‌شود که حتی باعث اعتراض برخی ساکنین شده است که متولی آن شهرداری است.

وی افزود: در خصوص خودرهای حمل زباله نیز این نکته حائز اهمیت است پسماند نقشی ندارد و از جمع‌آوری تا حمل زباله در محل سایت پسامد برعهده شهرداری است و حتی ما خواستار آن هستیم که با کسانی که به صورت غیربهداشتی پسماند را حمل می‌کنند برخورد شود.

انتهای خبر/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.