1400-04-26 16:36
700
0
75416
مدیرعامل شرکت توزیع برق گلستان:

هشدار قطعی برق دوباره در صورت مصرف بیش از اندازه/ قطعی های خارج از برنامه در اختیار ما نیست

مدیرعامل شرکت توزیع برق گلستان گفت: قطعی های خارج از نوبت های اعلام شده در دست ما نیست بلکه به جهت فشار های وارد شده فنی به نیروگاه ها است که به صورت هوشمند باعث قطعی برق می شود اما سعی می کنیم این موضوع کمتر شود.

به گزارش گلستان ما، علی اکبر نصیری ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: نیاز مصرف کشور ۶۶هزار مگاوات است که با توجه به خشکسالی های بوجود آمده و کمبود آب در مدار قرار نگرفتن نیروگاه های آبی تولید تحت تاثیر قرار گرفته است.

مدیر شرکت توزیع برق گلستان با بیان اینکه نیاز مصرف کل کشور به دلیل گرمای بیش از حد گاهی از سال های گذشته بیشتر شده، خاطرنشان کرد: رشد مصرف برق در شرایط فعلی به ۱۹ درصد رسیده است.

وی افزود: در این زمینه روز گذشته تصمیم گیری شد برخی از صنایع به صورت تک شیفت در مدار قرار بگیرند اما اگر به سمت هر گروهی برویم مشکلاتی خواهیم داشت.

نصیری با اشاره به اینکه در صورت صرفه جویی ۱۰درصدی هزار و ۵۰۰ مگاوات می توانیم صرفه جویی داشته باشیم، اذعان کرد: راهکارهای مدیریت مصرف بسیار ساده که باعث می شود این مسایل کوچک اتفاق خوبی را ایجاد کند.

مدیر شرکت توزیع برق گلستان با پیش بینی از گرمای هوا و افزایش میزان مصرف در روزهای آینده عنوان کرد: اگر هر خانوار در حد خاموش کردن یک لامپ، تنظیم کردن کولر بر ۲۶درجه و عدم استفاده از لوازم برقی در ساعات پر مصرف به مدیریت کمک کند اتفاقات خوبی رخ می دهد.

وی با اشاره به اینکه ۲۳ هزار مشترک پر مصرف در استان وجود دارند، بیان کرد: در صورت ادامه روند مصرف بیش از حد مشترکین تذکر کتبی و در صورت عدم رعایت برق آن ها قطع می شود.

نصیری با بیان اینکه مصرف روز گذشته استان ۷۳۵مگاوات بوده است، ابراز کرد: در حال حاضر میزان مصرف ۹۵۰ مگاوات شده است که امیدواریم این روند در روزهای آینده ادامه پیدا نکند.

مدیر شرکت توزیع برق گلستان یادآور شد: قطعی های خارج از نوبت های اعلام شده در دست ما نیست بلکه به جهت فشار های وارد شده فنی به نیروگاه ها است که به صورت هوشمند باعث قطعی برق می شود اما سعی می کنیم این موضوع کمتر شود.


وی با اشاره به کشف ۱۴۰۰دستگاه رمز ارز بیان کرد: سه مزرعه ماینر مجوز دار در استان شهرهای علی آباد، بندرگز و مینودشت قرار گرفته اما برق آن ها تا آخر شهریور قطع است و نمی توانند استفاده ای داشته باشند.

نصیری گفت: سعی داشتیم با ایجاد نیروگاه خصوصی و اصلاح و تعمیر شبکه نسبت به تامین برق استان تمام تلاش خود را داشته باشیم هر چند با همین میزان مصرف نیز شبکه توزیع میزان هزار و ۵۴۶ مگاوات را تحمل کرده است.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.