1401-11-11 06:05
536
0
83286
رئیس اداره اسناد پزشکی اداره کل بیمه سلامت گلستان:

هزینه درمان بیماران صعب‌العلاج کم شد/ پرداخت ۲ میلیارد تومانی هزینه درمان بیماران خاص+اسامی

رئیس اداره اسناد پزشکی اداره کل بیمه سلامت گلستان از حمایت بیمه سلامت از ۲۷ گروه بیماری‌های خاص در استان خبر داد.

حسینعلی انصاری فرد در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی گلستان ما گفت: خوشبختانه در سال ۱۴۰۱ در راستای اجرای بند «ن» تبصره ۱۸ قانون بودجه کشور در راستای حفاظت مالی خاص از بیماران صعب العلاج صندوق حمایت از این بیماران در کشور تشکیل شد.
رئیس اداره اسناد پزشکی اداره کل بیمه سلامت گلستان ادامه داد: پیش از این پنج بیماری جزء بیماریان خاص به شمار می‌رفتند ولی این تعداد بیماری به ۲۷ بیماری فعالا تا اطلاع ثانوی گسترش پیدا کرده است و بسته‌های خدمتی گسترده‌ای شامل وزیت، دارو، خدمات پزشکان، خدمات پاراکلنیک و خدمات توانبخشی برای این بیماری هادر سامانه نسخه الکترونیک لحاظ شده و حتی تعرفه بخش خصوصی نیز از طریق این صندوق حمایت می‌شود.
انصاری فرد بیان کرد: شرط استفاده از این مزایا نیست این است که برای تجویز این خدمات پزشکان باید از نسخه الکترونیک بیمه سلامت استفاده کنند، بیماری‌هایی که بسته‌های خدمتی که شامل یک هزار و ۷۳۵ بسته خدماتی است.
وی افزود: بیماری‌های تالاسمی، هموفیلی، ‌ام اس، دیالیز صفاقی، دیالیز خونی، بیماری‌های موکوپلی ساکاریدوز، بیماری بال پروانه‌ای، اس‌ام‌ای تیپ یک و دو و سه، بیماری سی اف، اوتیسم، گروه سرطان‌ها با تمام طیف‌ها، بیماری‌های قلبی و عروقی، پیوند سلول‌های بنیادی و خون ساز، پیوند کلیه، پیوند کبد، پیوند قلب و پانکراس، پیوند روده و پیوند ریه، بیماری‌های مزمن روانی، صرع مقاوم به درمان، پارکینسون و آسیب‌های شنوایی شدید شامل بیماری‌هایی هستند که در مرحله اول تعریف شدند که خدمت‌رسانی برای آن‌ها ذیل صندوق بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج در مرحله اول به صورت تدریجی انجام می‌شود و همچنین یک گروه شامل خدمات دندان پزشکی است که به همه گروه بیماری‌ها تعلق دارد.
این مقام مسئول تأکید کرد: ثبت نام از طریق ورود به سامانه خدمات غیر حضوری شهروندی به آدرس bimehsalamatiranian.ir انجام می‌شود. افرادی که اطلاعات آن‌ها از قبل در سامانه سازمان وجود دارد می‌توانند با درج کد ملی فرد بیمار و شماره موبایل ثبت شده، نسبت به ثبت درخواست حمایت بیماری خاص و صعب العلاج از منو‌های سمت راست در سامانه اقدام کنند.
انصاری فرد ابراز داشت: متقاضیانی که اطلاعات آن‌ها در سامانه سازمان بیمه سلامت ایران ثبت نشده است (از جمله بیمه شدگان سایر سازمان‌های بیمه‌گر پایه)، چنانچه بیمار خاص و صعب العلاج بالای ۱۸ سال سن داشته باشد، می‌تواند با ثبت کد ملی و شماره همراه خود بیمار به سامانه خدمات غیر حضوری وارد و اقدام به ثبت بیماری خاص و صعب العلاج کنند.
وی تأکید کرد: یک بخش دیگری به اسم بخش خارج از ضوابط که ۱۰۷ بیماری تعریف شده و همه بیماری‌ها شامل می‌شود و بیمارانی که از ابتدای برج هفت هزنیه‌ای کرده باشند می‌توانند فاکتور هزنیه‌های خود را به بیمه سلامت استان ارائه کنند که پس از بررسی اسناد هزینه‌های انجام شده را به بیماران بازگردانیم.
این مقام مسئول ابراز داشت: تا سقف ۵۰ میلیون تومان هزینه‌هایی انجام شده توسط این بیمه شدگان را می‌توانیم پرداخت کنند، از ابتدای آبان ماه این بسته‌های خدماتی در بیمه‌ها اعمال شده ولی به صورت جدی از آذر ماه هزینه‌های
انصاری فرد تأکید کرد: دو میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان تاکنون هزینه‌هایی انجام شده بیماران را پرداخت کردیم.
انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.