1400-03-27 16:15
433
0
75027
حسن بیارجمندی:

نظام اسلامی، پیشرفت توام با عدالت را برای اهل سنت به ارمغان آورده است

سرپرست دانشگاه مذاهب اسلامی شعبه گنبد کاووس گفت: نظام اسلامی در عرصه ترویج وحدت اسلامی و فرهنگ تقریب مذاهب اسلامی در عرصه های سخت افزاری و نرم افزاری که پیشرفت توام با عدالت را برای برادران اهل سنت به ارمغان آورده است.

به گزارش گلستان ما، حسن بیارجمندی سرپرست دانشگاه مذاهب اسلامی شعبه گنبد کاووس با حجت الاسلام والمسلمین احمدرضا احمدی رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گلستان دیدار کرد.

بیارجمندی در این دیدار با بیان سیر تاریخی از تقریب و وحدت اسلامی از صدر اسلام تا عصر معاصر؛ تاثیر این فرهنگ دینی اصیل در سیر تکاملی نهضت عظیم حضرت رسول اکرم(ص) تا نهضت امام خمینی(ره) را بر شمردند.

وی در همین ارتباط با بر شمردن سیره نظری و عملی امام خمینی (ره) و همچنین اعلان جهانی حرکت نظام جمهوری اسلامی به سمت تمدن سازی نوین اسلامی از سوی امام خامنه ای در سال ۱۳۶۸ در دیدار با مسلمانان آفریقا و متعاقب آن دستور تاسیس مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در سال ۱۳۶۹ را دو گام عملی معنادار خواندند که می بایست با هم تحلیل شود.

بیارجمندی در ادامه با برشمردن دستاوردهای ۴۰ساله و اندی انقلاب اسلامی و نظام اسلامی در عرصه ترویج وحدت اسلامی و فرهنگ تقریب مذاهب اسلامی در عرصه های سخت افزاری و نرم افزاری که پیشرفت توام با عدالت را برای برادران اهل سنت به ارمغان آورده است؛ تاکید کرد که این حرکت تکاملی در گام دوم انقلاب اسلامی و با عنایت به روی کارآمدن یک دولت جدید و چشم انداز ایجاد تمدن نوین اسلامی، عمق و گستردگی بیشتری خواهد یافت.

سرپرست دانشگاه مذاهب اسلامی شعبه گنبد کاووس در این دیدار با استقبال از دعوت شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان جهت شرکت در جلسات اندیشه ورزی آن؛ پیشنهاد برگزاری نمایشگاه دستاوردهای وحدت اسلامی و تقریب مذاهب اسلامی در استان گلستان را در هفته وحدت ارائه کرد.

حجت الاسلام و المسلمین احمدی رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گلستان در این دیدار نیز با اشاره به شرکت دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در جلسه هماهنگی برگزاری هفته وحدت سال گذشته و واگذاری مسئولیت آن به این شورا و تجربه آن، از این پیشنهاد استقبال کرد و برگزاری آن را مستلزم بررسی های لازم کارشناسی و پیگیری از مجاری ذیربط آن دانست.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.