1400-09-12 09:49
1098
0
77364
انتقاد به خطاهای غیرقابل اغماض مدیریت شهری؛

ناجی فرهنگ باشید نه بانی برنامه‌های مبتذل/ سکان مدیریت شهری با کدام فرمان کج شد

جای داعیه‌داران فرهنگی گرگان و گلستان در جشنواره پاییز هزاررنگ خالی! کسانی که باید ناجی فرهنگ باشند در انظار عمومی بانی برنامه‌های مبتذل شدند، به راستی سکان مدیریت شهری با کدام فرمان کج می‌شود.

به گزارش گلستان ما، در تاکیدات مقام معظم رهبری «فرهنگ هویّت یك ملّت است. ارزشهای فرهنگی روح و معنای حقیقی یك ملّت است» اما این تاکید در برنامه های متولیان شهری مغفول ماند و ظاهرا دغدغه ای از سوی مسئولان دیده نشد.

هزاران چشم، تخطی متولیان شهری در کارزار پرزرق و برق جشنواره پاییز هزاررنگ را دیدند و دم نزدند! به اسم جشنواره رقص زنان را جلوی چشمان مردان خیلی ساده جلوه دادند و باز هم رگ غیرت کسی باد نکرد، دستها به نشانه افتخار بالا رفت و لنز دوربین‌ها به این عشق‌بازی نشانه گرفت.

آنقدر برای عادی‌سازی برنامه‌ریزی شد تا عده‌ای با لگد دشمن هم بیدار نشوند و به راحتی به فرهنگ‌مان هجمه شود، مسئولانی که بیت‌المال را باید خرج برنامه‌های پرمحتوا کنند و تصمیمات‌شان ناجی فرهنگ باشد خودشان بانی برنامه‌های مبتذل شدند.

سوال اساسی اینجاست که ریخت و پاش‌های پولی به قیمت حراج گذاشتن فرهنگ اسلامی چه دستاوردی به دنبال داشت که از خون شهدا خجالت نکشیدید و به دره ابتذال رانده شدید، با چه قیمتی قرار است گردشگری و مسافرپذیری به دارالمومنین را پررونق کنید، عشوه‌های زنانه ورزشکاران را می‌خواستید به رخ چه کسی بکشید تا با آن ارتزاق کنید.

بساط زجرآور ابتذال بار دیگر پهن شد و صدای گوشخراش آن بدجور پیچید، رفتارهای ناشایست از نهادی که باید مدافع فرهنگ اسلامی باشد نه یکبار بلکه به اقدامات دنباله‌دار تبدیل شده است، یک روز در ایام شهادت در صحن علنی پارلمان شهری کف می‌زنند و یکبار بسکتبالیست خارجی گرگانی؛ آنها را فیلم می‌کند، واقعا باید به خود آئیم که ما را چه شده حتی رفتارمان برای غریبه‌ها هم عجیب و غریب است.

در آستانه 43 سالگی انقلاب اسلامی که باید اقتدار فرهنگی را به رخ بکشیم عده‌ای ابتذال فرهنگی را در قلب گرگان با جشنواره‌های هزاررنگ نمایش می‌دهند، واقعا چرا با لگد دشمن به چاه افتادند آنها که باید پرچمدار و مدافع اسلام باشند.

مطالبه جدی و همیشگی صاحبان و مدافعان فرهنگ این است که به تخریب فرهنگ اسلامی پایان دهید، چرا به جنگ عیان با فرهنگ برخواستید و هنوز برنامه‌ها با پیوست فرهنگی جزو رویکردها و مطالبه کاغذی مسئولان‌مان است.

قرار نیست با توجیه و تفسیر عده‎ای بازیچه اقناع و گفتمان شویم وقتی واقعیت چیز دیگری است، مردم در انتخابات شورا به کسانی اقبال نشان دادند که خطایشان کمتر باشد تا حیف و میل اعتبارات کم شود و شایستگان بر مسند بنشینند و برای مردم تصمیم بگیرند نه آنکه همچنان باب انتقادات سیر تکاملی به خود بگیرد.

هیچ کسی با شادی مردم مخالف نیست، همه چیز باید در چارچوب خودش انجام شود نه آنکه از ریل اصلی عبور کند و به انحراف کشیده شود، فشار اقتصادی سنگینی بر جامعه تحمیل شده اما قرار نیست با حراج فرهنگ مردم را شاد کنیم، چرا باید خانواده‌های شهدا آزرده خاطر شوند تا عده‌ای چند دقیقه بخندند و مشکلاتشان را فراموش کنند.

منتظر مواضع شورای فرهنگ عمومی استان گلستان، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، اداره کل تبلیغات اسلامی، ستاد امر به معروف و نهی از منکر، شورای اسلامی شهر گرگان، ائمه جمعه و هر نهادی که باید تریبون دفاع از ارزش‌های انقلاب اسلامی باشد هستیم اگر واقعا هنوز معتقدیم که زیربنای انقلابمان فرهنگی است.

اگر فرهنگ اسلامی در جامعه درست شود، خیلی از مشکلات حل خواهد شد، اقتصاد بدون پیوست فرهنگی به این روز افتاده و مسئولانی که با این نگاه بیگانه‌اند امروز باید در پیشگاه مردم و فردا در مقابل پرودگار پاسخگو باشند.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.