1400-05-22 08:48
851
0
75722
همزمان با اولین جمعه محرم الحرام؛

مویه ای برای حضرت علی اصغر(ع)/ شیرزنان گلستان بر مصیبت 6 ماهه گریستند

همایش جهانی شیرخوارگان حسینی صبح امروز همزمان با نخستین جمعه محرم الحرام با رعایت پروتکل های بهداشتی در گلستان برگزار شد.

به گزارش گلستان ما؛ نوای سوزناک لالای علی اصغر از حنجره مادران استان گلستان در نخستین جمعه ماه خون ماه محرم در مصلی وحدت دارالمونین شنیده شد..

ناله های از سردلتنگی و از سر مصیبت هایی که یزیدیان زمانه بر سر ۶ماهه ای معصوم سید الشهدا آوردند . 

 آیین شیرخوارگان حسینی  به صورت متمرکز امروز  با حضور محدود مادران و کودکان گلستانی و با رعایت شیوه نامه های بهداشتی و با کمتر از یک چهارم ظرفیت مصلی وحدت برگزار شد.

مادران عزادار در این مراسم نوزادان خود را پیراهن حضرت علی اصغر (ع) پوشاندند و با گذاشتن آنان بر سرها و دستانشان با ناله های رباب همنوایی کردند .

این مادران تاکید کردند که دیگر به یزدیان دوران اجازه جولان نخواهند داد و دیگر نه عاشورایی رقم خواهد خورد و نه ۶ماهه ای ؛سر بردیده این شیرزنان گلستانی فرزندان خود را سرباز حسینی تربیت خواهند کرد.

سوز ناله های مادران به یادحضرت علی اصغر (ع) آنچنان است که کرونا نتوانست آنها را از مویه براین مصیبت جدا کند و علاوه بر مصلی در منازل خود و از طریق رسانه ها و فضای مجازی به عزاداری  و روضه خوانی خانگی پرداختند.

در مراسم محدود مصلی وحدت مرکز گلستان نیز مداحان و مدیحه سرایان در وصف غم بار حضرت رباب نوحه خوانی کرد و حجت الاسلام بیرقدار به ذکر مصیبت حضرت علی اصغر پرداخت.

مادران نوزادارن خود را پیراهن حضرت علی اصغر (ع) پوشاندند و با گذاشتن آنان بر سر ها و درگهواره ها با ناله های رباب همنوایی کردند .

در این مراسم نذرنامه حضرت علی اصغر (ع) قرائت شد و مادران گلستانی هم قسم شدند و فرزندان خود را یا حسین گویان نذر ۶ ماهه دشت کربلا کردند.

در این روز گهواره گردانی، توزیع شیر نذری برای کودکان و برپایی ایستگاه های صلواتی مرسوم است اما به دلیل شرایط کرونا به صورت سیار قابل برگزاری نبود و محدود و به صورت نمادین برگزار شده است.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.