1401-11-10 08:40
1335
1
83268
فعال اجتماعی:

مولوی عبدالحمید از حمایت از بهاییت تا به رسمیت شناختن اسرائیل

افاضات هفتگی مولوی عبدالحمید امام جمعه اهل سنت زاهدان مصداق عینی هر دم از این بام بری می‌رسد شده است!

به گزارش گلستان ما؛ این عالم پرحاشیه در حالی که سخنان اخیر وی در مورد ضرورت مماشات با بهاییان با واکنش کسترده و منفی در کشور و بویژه علمای اهل سنت مواجه شده است، روز گذشته، با ورود در مقوله‌ای دیگر، همچنان در مسیر حاشیه‌سازی و تحریک افکار عمومی حرکت کرده است.

بر اساس گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مولوی عبدالحمید، وی در سخنرانی خود در نماز جمعه روز هفتم بهمن ماه، خواستار برقراری صلح بین اسرائیل و فلسطینی‌ها شده است.

مولوی عبدالحمید در این زمینه تأکید داشته است که حکومت اسرائیل در کنار حکومت فلسطین در کنار هم باید با صلح و دوستی زندگی کنند.

نکته جالب در این سخنان این است که امام جمعه اهل سنت زاهدان این عبارات را با مقدمه‌ای از صلح دوستی ملت ایران بیان کرده و تأکید کرده است که ملت ایران صلح دوست هستند و به همین علت خواهان صلح بین اسرائیل و فلسطینی‌ها هستند.

تفسیر حقوقیِ سخنان مولوی عبدالحمید در نماز جمعه اخیر زاهدان این است که وی اسرائیل را به عنوان یک دولت به رسمیت شناخته و خواهان مناسبات دوستانه دول اسلامی با این رژیم منحوس شده است!

در پاسخ به این سخنانِ نامناسب، باید گفت که جناب مولوی اینکه گفتی\" ملت ایران صلح دوست هستند، کاملاً درست است.

اما همین ملت، در کنار صلح طلبی خود به عنوان یک خصلت حسنه انسانی، در طول تاریخ ظلم ستیز بوده و در برابر سلطه‌گری دولت‌های بزرگ، همواره با سربلندی مقاومت کرده‌اند. بخاطر همین ویژگی نیز، این ملت بعد از ۱۴۰۰ سال هنوز هم برای مظلومیت امام حسین (ع) در دشت کربلا خون گریه کرده و بر یزید و یزیدیان لعنت می‌فرستد.

جناب مولوی دیدگاهی که شما درباره مسأله فلسطین بیان کردید، منعکس‌کننده دیدگاه برخی از دولت‌های مرتجع و وابسته عرب در منطقه خلیج فارس است. دولت‌هایی که بر خلاف افکار عمومی مسلمانان این کشور‌ها، صرفاً برای تضمین بقای خود در مسند قدرت، در مسیر عادی‌سازی با رژیم صهیونیستی قرار گرفته و به همه آرمان‌های ملت مظلوم فلسطین پشت کرده‌اند.

حتماً به خوبی می‌دانید که پشت پرده پروژه عادی‌سازی مناسبات اعراب و اسرائیل، ترامپ قماز باز بوده و اکنون نیز ایالات متحده به عنوان مهم‌ترین حامی جنایات اسرائیل در سرزمین‌های اشغالی، به شدت دنبال تسری دادن آن به سایر کشور‌های مسلمان است.

آقای مولوی بنظر می‌رسد که شما در جریان نیستید که ثمره عادی‌سازی مناسبات برخی از حکام وابسته با اسرائیل، تشدید شهرک‌سازی در اراضی اشغالی و افزایش کشتار مردم بی‌پناه فلسطین است.

به یاد داشته باشید دیدگاه‌های شما در مسأله فلسطین، در فضای فکری همان دولت‌های مرتجعی است که همواره در مورد ارتباط شما با آن‌ها شبهاتی مطرح شده است. اما در این مسأله، فراموش نکنید که اینجا ایران است و خط مقدم حمایت از مقاومت اسلامی.

اینجا عربستان، بحرین یا امارات نیست مولوی!

یادداشت: رحمان آرخی

انتهای پیام/

 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.