1400-04-29 10:21
968
0
75449
استاندار گلستان؛

ممنوعیت تردد به استان گلستان/ ممنوعیت برگزاری نماز عید سعید قربان و دعای عرفه

حق شناس از ممنوعیت تردد به استان گلستان خبر داد و گفت: هیچ مجوزی در کل ایران از سوی فرمانداری ها صادر نمی شود.

به گزارش گلستان ما، هادی حق شناس صبح امروز در ستاد استانی پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا اظهار کرد: این جلسه بر اساس شیوع ویروس کرونا در سه روز گذشته برگزار شده تا بتوانیم میزان شیوع ویروس کرونا را کاهش دهیم.

استاندار گلستان خاطرنشان کرد: در این روزها از ظرفیت تخت های بیمارستانی استان گلستان در ارتش و بخش خصوصی استفاده خواهد شد ولی بحث درمان بیماران کرونایی استفاده از دستگاه تنفس مصنوعی یکی از چالش های استان به شمار می رود.

وی افزود: پیگیر این هستیم که از سوی وزارت بهداشت 50 دستگاه تنفس مصنوعی وارد استان گلستان شود.

حق شناس با بیان اینکه در این چند روز باید تصمیم سختی بگیریم، گفت: براساس مصوبه ستاد کرونا ورود به استان گلستان از هر مسیری ممنوع است و پلیس راه و نیروی انتظامی قاطعانه برخورد خواهد کرد و هیچ مجوزی در کل ایران از سوی فرمانداری ها صادر نمی شود.

این مقام مسئول بیان کرد: در این ایام حج تعطیل است و دعای عرفه و نماز عید قربان و نماز جمعه تعطیل است و برگزار نخواهد شد و اگر این محدودیت ها اعمال نشود با بحران رو به رو می شویم.

حق شناس به محدودیت های کرونایی در شهرهای قرمز و نارنجی اشاره و خاطرنشان کرد: ویروس جهش یافته شیوع سریع تری دارد و قابل مقایسه با ویروس ووهان نیست.

وی با بیان اینکه روز گذشته ارتش یک مکان برای واکسیناسیون کرونا در اختیار دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان قرار داده است، افزود: ورود ماشین های غیربومی به استان ممنوع است و همچنین خروج خودروهای بومی نیز از استان ممنوع خواهد بود.

استاندار گلستان گفت: این وضعیت تا روز شنبه هفته آینده تداوم خواهد داشت و در صورتی که ارزیابی های ما در روز شنبه نشان از کاهش بیماران کرونایی بود در این تصمیمات تجدید نظر خواهیم کرد.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.