1402-07-30 00:05
232
0
87068
معراجی‌ها؛

محمد سرباز کوچک انقلاب بود

خواهر شهید محمد اکبری نقل می‌کند: «برادرم از کودکی به انقلاب عشق می‌ورزید باتوجه‌به سن کمی که داشت در چندین عملیات شرکت کرد تا به شهادت رسید.»

به گزارش نوید شاهد گلستان؛ شهید محمد اکبری، بیست و دوم خرداد 1349 در شهرستان گنبدکاووس به دنیا آمد، پدرش حسن، نجار بود و مادرش بلقیس نام داشت.

 دانش‌آموز دوم راهنمایی بود، به‌عنوان بسیجی در جبهه حضور یافت سوم دی 1365 در چزابه بر اثر اصابت ترکش به گردن، شهید شد. پیکر او را در گلزار شهدای امامزاده یحیی بن زید زادگاهش به خاک سپردند.

خاطره‌ای به نقل از خواهر شهید اکبری

 هنوز ده سال بیشتر نداشت که موج انقلاب او را به وجد آورد و به‌جای بازی‌های کودکانه به صف نفت می‌رفت تا بتواند به سالخوردگان و نیازمندان کمک کند.

تحصیلات خود را تا پایان راهنمایی ادامه داد. بعد از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران در کمیته‌های انقلاب ثبت‌نام کرد. از این که با سن کمی که داشت می‌توانست برای اسلام کاری انجام دهد خوشحال بود. اما سن او به آن حد نرسیده بود تا از تأثیرگذاران گروه خود باشد.

 آغاز جنگ عراق با ایران مصادف با شانزدهمین سال زندگی‌اش بود و این سن مانع اعزام و ذوق رفتن او می‌شد به همین دلیل مجبور شد چاره‌ای بیندیشد.

 شناسنامه‌اش را سه سال بزرگ‌تر کرد. طوری این کار را بامهارت انجام داده بود که مسئولین برای اعزام نیرو به جبهه متوجه این تغییر نشدند. رضایت‌نامهٔ پدر، یکی دیگر از شرایط اعزام بود که محمد با جعل امضای پدر رهسپار جبهه شد.

 چند روزی بود که محمد به خانه مراجعه نکرده بود به همین دلیل پدر برای جستجوی او به هرجا که می‌توانست سر زد. او حتی به سپاه هم رفت تا شاید بتواند نشانه‌ای از محمد به دست بیاورد. با تعجب شنید که محمد به جبهه اعزام شده است و دیدن امضا خود در زیر ورقه رضایت، تعجب او را بیشتر کرد. پدر بدون این که اعتراضی کند به خانه برگشت و انتظار برادر را کشید.

 محمد با این سن کم در چندین عملیات شرکت کرد و لحظه‌ای از مسئولیت خود غفلت ننمود. تا این که در تاریخ سوم دی‌ماه عملیات کربلای 4 به آرزوی دیرینه‌اش رسید و به خیل عظیم شهدا پیوست.

منبع معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید گلستان/ پرونده فرهنگی شهدا

 انتهای خبر/

 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.