1403-05-31 09:30
119
0
91120
مدیرعامل آب منطقه‌ای گلستان خبر داد:

لایروبی ۲۶۰ کیلومتر از رودخانه‌های گلستان

مدیرعامل آب منطقه‌ای گلستان گفت: ۲۶۰ کیلومتر لایروبی در رودخانه گرگان رود، قره‌سو، خلیج و نکاه‌رود انجام شده است.

 به گزارش خبرنگار سرویس اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «گلستان ما»؛ ایرج حیدری صبح امروز در جمع اصحاب رسانه استان گلستان اظهار کرد: ۳۱ پروژه به ارزش ۳۱۹ میلیارد تومان افتتاح و آغاز عملیات اجرایی آن در هفته دولت در استان گلستان اجرایی می‌شود.

 مدیرعامل آب منطقه‌ای گلستان ادامه داد: ۱۰ پروژه به اعتبار ۱۶۵ میلیارد تومان در هفته دولت افتتاح خواهد شد و عمده پروژه ما در این هفته احداث مخزن ۲۰ هزارمترمکعبی گرمابدشت، خطوط انتقال و تجهیز چاه‌ها و اتصال آن به مدار است.

 حیدری به اقدامات پیشرو اشاره کرد و گفت: ۲۲ هزار مترمکعب مخزن را آماده کردیم و این مخازن تا پایان سال به بهره‌برداری خواهد رسید.

 مدیرعامل آب منطقه‌ای گلستان ابراز داشت: ساخت مخزن یک هزارمترمکعبی در دلند نیز آغاز کردیم و برنامه‌ریزی ما برای هفته دولت ۱۴۰۴ است و پیشرفت فیزیکی بیش از ۹۰ درصد دارد که می‌تواند تا بهمن امسال به مرحله بهره‌برداری برسد.

 حیدری یادآور شد: همچنین زهکشی اراضی شمالی به مساحت ۲ هزار هکتار در دهه فجر ۱۴۰۳ و ۳ هزار هکتار دیگر نیز تا دهه فجر سال ۱۴۰۴ اجرایی خواهد شد.

 وی افزود: سیستم انحراف سد آقدکش تا پایان اسفند سال ۱۴۰۳ برنامه‌ریزی‌شده و سیستم پخش سیلاب آن نیز تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد.

 مدیرعامل آب منطقه‌ای گلستان ابراز داشت: تکمیل ۳۳ هزار مترمکعب مخزن ذخیره آب در سه سال گذشته صورت‌گرفته است و ۳۸.۲ کیلومتر خطوط انتقال آب، ایجاد دو ایستگاه پمپاژ، بهره‌برداری از ۴ هزار هکتار شبکه فرعی قره‌سو و زرین گل و ۲۶۰ کیلومتر لایروبی در رودخانه گرگان رود، قره‌سو، خلیج و نکاه‌رود انجام شده است.

 انتهای خبر/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.