1402-01-09 15:30
213
0
84263
رئیس پلیس فتا گلستان :

كلاهبرداری ۲۰ ميلياردی تحت عنوان ثبت نام جاماندگان سهام عدالت در گرگان

در پي وصول يک فقره پرونده قضايي با موضوع برداشت غیرمجاز اینترنتی از حساب بانکی یکی از شهروندان، موضوع در دستور کارشناسان پلیس فتا استان قرار گرفت.

سرهنگ "سعید تجری" در گفت و گو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، بیان داشت: در پي وصول يک فقره پرونده قضايي با موضوع برداشت غیرمجاز اینترنتی از حساب بانکی یکی از شهروندان، موضوع در دستور کارشناسان پلیس فتا استان قرار گرفت.

وی افزود: پس از انجام تحقیقات اولیه مشخص شد که شاکی پيامکی حاوي لينک جعلي با عنوان ثبت نام جاماندگان سهام عدالت دریافت نموده که نهایتا منجر به سوء استفاده از حساب وی و واريز و برداشت از این حساب شده است.

سرهنگ تجری اظهار کرد: در ادامه تحقیقات مشخص شد که متهمان اين پرونده به صورت باندي کار مي کردند و پس از ارسال پيامک حاوي لينک آلوده و دسترسي به پنل پيامک گوشي شهروندان و نیز اخذ اطلاعات کارت بانکی قرباني ، اقدام به برداشت از حساب هاي آنان مي کردند.

این مقام انتظامی گفت: در این پرونده پس از کليک بر روي لينک جعلی توسط شهروند، مبالغ زیادی وارد حساب بانکی وی شده و سپس توسط فرد کلاهبردار مجددا به حساب دیگری منتقل شده که در نهایت ارز دیجیتال خریداری و از طریق یک صرافی آنها را نقد کرده است.

رئیس پلیس فتا استان تصریح کرد: با اقدامات فنی و اطلاعاتی تیم عملیاتی پلیس فتا استان نهایتا یکی از متهمان در استان فارس و 2 نفر در استان گلستان، شناسایی و دستگیر شدند.

وی گفت: در این پرونده، سودجویان با ارسال لینک جعلی تحت عناوین ابلاغيه قضایی ، ثبت نام جاماندگان سهام عدالت و ...پس از فریب مخاطبان بیش از 2 میلیارد تومان کلاهبرداری كرده بودند.

سرهنگ تجری توصیه کرد: شهروندان ضمن ارتقاء سواد سایبری خود به تبلیغات فریبنده در فضای مجازی اعتماد نکنند و اخباری مانند موضوع سهام عدالت،یارانه، ابلاغیه و انواع ثبت نامهای اداری و استخدامی و ... را از منابع معتبر و نشانگاه اصلی سازمان های مربوطه پیگیری کنند تا در دام سودجویان گرفتار نشوند.

رئیس پلیس فتا استان گلستان در پایان از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه مصادیق مجرمانه در فضای مجازی بلافاصله موضوع را جهت بررسی با کارشناسان پلیس فتا به شماره ۰۹۶۳۸۰ در میان بگذارند.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.