1401-03-01 15:05
299
0
80124
مدیرعامل آب منطقه ای استان گلستان عنوان کرد؛

فقدان بهره‌وری گلستان از سدها برای تامین مصارف شرب

حسینی گفت: در گلستان تاکنون سدی برای استفاده مصارف شرب به بهره برداری نرسیده است و مصارف شرب استان وابسته به آب های زیر زمینی است.

به گزارش گلستان ما؛ سید محسن حسینی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب استان گلستان اظهار کرد: سدنرماب نخستین سد که فاینانس آن توسط شرکت داخلی کشور در نظر گرفته شده و قرارگاه خاتم پیمانکار اجرای این طرح است.

مدیرعامل آب منطقه ای استان گلستان ادامه داد: حدود ۵۰۰ میلیارد تومان از بدهی های پیمانکار از طریق تهاتر نفت دیده شده است و حدود ۳۰۰ میلیارد تومان برای تهاتر بدهی های پیمانکار عملیاتی شده است.

حسینی بیان کرد: در گلستان تاکنون سدی برای استفاده مصارف شرب به بهره برداری نرسیده است و مصارف شرب استان وابسته به آب های زیر زمینی است.

وی در خصوص حل مشکل سدمیرداماد گفت: امیدواریم بتوانیم راه دسترسی سد را تا پایان سال تملک کنیم.

این مقام مسئول بیان کرد: در افق ۱۴۲۵ برای کل استان ۱۸۰ میلیون متر مکعب آب نیاز داریم که ۴۰ تا ۵۰ میلیون متر مکعب آن از شیرین سازی آب دریا در نظر گرفته شده و در مرحله نخست وزارت نیرو مجوز شیرین سازی ۳۲ میلیون متر مکعب آب دریا را صادر کرده است.

حسینی ابراز داشت: برای شیرین سازی آب دریا ممکن است محیط زیست نظراتی داشته باشد که معادلات سرمایه گذار را تغییر دهد و از سویی دیگر باید خرید تضیمینی آب نیز از سرمایه گذار در نظر گرفته شده و باید همزمان این مهم رقم بخورد.

وی گفت: آبگیری حدود ۱۱ کیلومتر در عمق دریا در نظر گرفته شده و ممکن است محیط زیست عمق بیشتری در نظر بگیرد و این مسئله هزینه ها را افزایش می دهد.


مدیرعامل آب منطقه ای استان گلستان ابراز داشت: سد چایلی جزو هشت طرح اولویت دارد و ویژه در نظر گرفته شده و این مسئله عملیات اجرایی این سد را افزایش می داد.

حسینی افزود: در خارج از محدوده آبخوان متعارف نیز فرونشست اتفاق افتاده است و این فرونشست در کشورهای همسایه وجود دارد و باید بررسی کنیم که چه میزان برداشت غیرمجاز باعث بروز فرونشست شده است.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.