1401-02-06 12:11
539
0
79724
معاون پژوهش دانشگاه آزاد اسلامی گلستان عنوان کرد

عرضه توانمندی های گلستان در «رویداد ملی گام دوم دانشگاه آزاد اسلامی»/ تولید ۳۹ اختراع و محصول دانش بنیان در دانشگاه آزاد اسلامی گلستان

خوزین گفت: توانمندی و تولیدات واحدهای فناور گلستان در رویداد ملی گام دوم دانشگاه آزاد اسلامی که در تهران برگزار می شود به عرضه در خواهد آمد.

علی خوزین در گفتگو با گلستان ما گفت: تغییر رویکرد در حوزه پژوهش شکل گرفته و بامحوریت گام دوم و سند تحول دانشگاه آزاد در مسیر گام دوم قرار داریم.

خوزین یادآور شد: در راستای گرامیداشت چهلمین سال تشکیل دانشگاه آزاد اسلامی و قرار گرفتن این دانشگاه در گام دوم نمایشگاهی در تهران شکل گرفته تا بدنه بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی با شعار «هزار گروه پژوهشی و زیر ساخت و هزار ایده و استارتاپ و هزار شرکت فناور و خلاق» توانمندی های خود را عرضه کنند و در این راستا بیش از یک هزار هسته و گروه واحد حضور خواهند داشت.

وی افزود: در استان گلستان دانشگاه آزاد اسلامی توانسته حدود ۱۰۰ هسته و گروه را تشکیل دهند و از این مجموعه ۴۹ واحد پژوهشی داریم  و در حوزه شرکت های فناور نیز ۵۰ ایده و استارتاپ و واحد فناور شکل دادیم واین تعداد خارج از تفاهم نامه های همکاری دانشگاه آزاد اسلامی با واحدهای فناور است.

این مقام مسئول بیان کرد:از گذشته تاکنون استان گلستان در حوزه فناوری فعالیت زیادی داشته است، شرکت های فناور و هسته های فناور در قالب مرکز رشد فعالیت می کردند، در دانشگاه آزاد اسلامی حدود ۲۰ واحد فناور داریم که ۳۹ محصول را تولید کردند که می توانیم به جعبه هوشمند قرص، کمک کننده تصفیه اب، شیرین کننده بدون کالری، سیستم هوشمند مرغداری، دستگاه هوشمند سختگیری آب، نمایشگر ال.ای.دی. گردان اشاره کرد.

خوزین بیان کرد: در کنار این تولیدات   تعداد زیادی طرح و اختراع و ابداع است که به سرانجام نرسیده و بنا است در کنار این گروه های پژوهشی پژوهش های دانشجویان و اساتید در این راستا مورد توجه قرار گیرد تا بتوانیم به شرکت های دانش بنیان واقعی برسیم.

وی بابیان اینکه توسعه کیفی شرکت های دانش بنیان نیز در دستور کار قرار دادیم، افزود: تلاش ما این است که تولیدات شرکت های فناور تجاری سازی شود و قراردادی دانشگاه با این واحدها دارد که بخشی از فروش و درآمد آنها در اختیار دانشگاه قرار می گیرد و این مسئله علاوه بردرآمدزایی برای دانشگاه باعث درآمدزایی برای دانشجویان و اساتید نیز خواهد شد.

این مقام مسئول بیان کرد: در بحث نمایشگاه دانشگاه آزاد اسلامی از ظرفیت صنایع و شرکت های دانش بیان استان که می خواهند توانمندی هایی خود را عرضه کنند استقبال می کنیم و تولیدات آن نمایشگاه تنها منحصر به دانشگاه آزاد اسلامی نیست.

انتهای پیام/

 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.