1403-05-03 14:10
180
0
90806
با تصویب اساسنامه؛

شورای راهبری پارک ملی گلستان تشکیل شد

با حضور استانداران سه استان خراسان شمالی، سمنان و گلستان، در جلسه‌ای با ریاست سلاجقه، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان محیط زیست کشور و جمعی از معاونین وی، شورای راهبری پارک ملی گلستان تشکیل و اساسنامه‌ی مربوطه تصویب شد.

 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «گلستان ما»، پارک ملی گلستان به‌عنوان ذخیره‌گاه مهم زیست‌کره در بین سه استان؛ گلستان، سمنان و خراسان شمالی مشترک است و رئیس سازمان محیط‌زیست کشور پیش از این دستور تشکیل جلسه شورای راهبری پارک ملی و ذخیره‌گاه زیست‌کره گلستان را صادر کرده بود و امروز در این جلسه، ترکیب شورای راهبری مشخص شد و اساسنامهٔ شورا طرح و تصویب شد.

 در این جلسه معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست به‌عنوان رئیس شورا، معاون محیط‌زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان محیط‌زیست کشور به‌عنوان نایب‌رئیس شورا، مدیرکل دفتر مدیریت زیستگاه‌ها و امور مناطق سازمان به‌عنوان دبیر، استانداران خراسان شمالی، گلستان و سمنان و مدیران کل حفاظت محیط‌زیست استان‌های خراسان شمالی، گلستان و سمنان، رئیس پارک ملی و ذخیره‌گاه زیست‌کره گلستان و متخصصین دانشگاهی و صاحب‌نظر از هر استان یک نفر و نمایندگان جوامع محلی از هر استان یک نفر به‌عنوان اعضای شورا تعیین شدند.

 همچنین در این جلسه اساسنامه شورای راهبری مصوب گردید.

 محمدرضا حسین‌نژاد هدف از تشکیل شورای راهبری پارک ملی و ذخیره‌گاه زیست‌کره گلستان را بهبود مدیریت و حفاظت یکپارچهٔ این پارک با استفاده از همکاری و مشارکت منتخبین قانونی جوامع محلی، دستگاه‌های اجرایی و حاکمیتی استان‌های ذی‌نفع، صاحب‌نظران و... دانست.

 انتهای خبر/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.