1402-02-28 18:49
629
0
85005
با معیارهای مبتنی بر واقعیت؛

میدان «سوت‌زنی» مبارزه با فساد نباید خالی بماند

کنشگر رسانه‌ای گلستان با اشاره به قدرت معجره‌گر نقد گفت: با معیارهای مبتنی بر واقعیت؛ میدان «سوت‌زنی» مبارزه با فساد نباید خالی بماند.

به گزارش گلستان ما، محمدرضا بهرامی در گفتگو با خبرنگار این پایگاه خبری ضمن تبیین وظایف اصحاب رسانه و مطبوعات به بیانات مقام معظم رهبری اشاره و اظهار کرد: « براى اصحاب رسانه و مطبوعات، سه وظيفه عمده قائلم: وظيفه نقد و نظارت، وظيفه اطّلاع‌رسانى صادقانه و شفّاف، وظيفه طرح و تبادل آراء و افكار در جامعه. » که پرداختن به این مسائل بسیار بااهمیت است.

قدرت معجره‌گر نقد در پاکسازی جامعه از اشتباهات

وی با اشاره به اینکه «نقد» قدرتی معجزه‌گر در پاکسازی جامعه از اشتباهات دارد، افزود: البته نقد باید مبتنی بر معیارها و عقل جمعی باشد  و نقاط قوت و ضعف به طور همزمان دیده شود.

کنشگر فعال اجتماعی و رسانه گلستان بیان کرد: در نقد و نق یک حرف تفاوت است و نقد كردن بدون ارائه راهكار، همان نق زدن است که معطوف به جنبه‌های منفی و معایب پدیده‌هاست.

بهرامی تصریح کرد: در نق و انتقاد اغراض شخصی وارد می‌شود که خصیصه اصلی آن جهت‌گیری منفی و واضح نسبت به یک عمل، اندیشه و رویداد است.

فعال رسانه‌ای گلستان؛  نقش پیشگیرانه رسانه از وقوع جرم را مولفه‌ای مهم خواند و توضیح داد: نقش پیشگیرانه رسانه از طریق آموزش شهروندان و حساس‌سازی گروه ویژه و عموم جامعه می‌تواند صورت گیرد.

وی افزود: رسانه‌ها با نظارت بر دستگاه کیفری، می‌توانند در زمینه کاهش اطاله دادرسی، ایجاد بازدارندگی خاص و عام و همچنین جلوگیری از اعمال نفوذ در تصمیمات کیفری بسیار کارآمد باشند.

سوت‌زنی مستدل و مستند مانع از آسیب همقطاران رسانه‌ای

فعال رسانه‌ای استان با توجه به این که تأثیر رسانه‌ها در عدالت کیفری امری غیر قابل‌انکار است، خطاب به اصحاب رسانه اظهار کرد:  باید با مدیریت صحیح و تدوین برنامه‌های دقیق و مدون، به رشد کیفیت دادرسی‌های کیفری کمک کنیم تا این ارتباط مستمر و موثر از سوی اصحاب رسانه با دستگاه قضا محقق شود.

بهرامی پیرامون سوت‌زنی رسانه‌ها گفت: افشاگری و مبارزه با فساد باید مبتنی بر واقعیت، مستند و مستدل باشد تا بتوان از آنها در دادگاه و محاکم قضایی دفاع کرد و بر این مبنا به کمک تصمیم گیران در قوه قضائیه رفت تا ان شاء الله حق و حقوقی از جامعه هدف ضایع نشود و همقطاران و فعالان رسانه‌ای در این مسیر دچار آسیب نشوند.

انتهای پیام

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.