1402-04-22 10:20
973
0
85697
مسئول فضای مجازی بسیج استان گلستان:

«سواد رسانه» بهترین ابزار در جنگ شناختی است

مسئول فضای مجازی بسیج استان گلستان از بهره‌مندی بیش از هشت هزار و ۶۲۲ گلستانی در آموزش سواد رسانه گفت: «سواد رسانه» بهترین ابزار در جنگ شناختی است.

به گزارش گلستان ما، رضا روشنی امروز در گردهمایی مدرسان استان گلستان و اختتامیه دومین جشنواره استانی سواد رسانه ای نسرا با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با طلاب اظهار کرد: «تبلیغ صرفاً پاسخگویی به شبهه نیست، موضع دفاعی نیست. این کار، لازم است. اما فقط این نیست. طرف مقابل مبانی فکری دارد باید به او حمله کرد، در تبلیغ موضع تهاجم لازم است.
وی ادامه داد: رهبر انقلاب اسلامی تاکید کردند که «شما باید بدانید که وقتی با انبوه شبهه در ذهن جوانها مواجه می‌شوید با چه کسی طرفید، ما با کی طرفیم حالا فرض کنید که یک شبهه‌ای را فلان سرمقاله نویس یا فلان ستون نویس، فلان روزنامه یا فلان مثلاً توئیت‌زن توی فلان شبکه‌ یک چیزی را مطرح کرده ما با کی طرفیم؟ این کیست؟ آیا این خودش است که این کار را دارد میکند؟ احتمال قوی هست که این‌جور نباشد، احتمال قوی هست که این یک پشت صحنه‌ای داشته باشد.».
روشنی یادآور شد: دشمن با استفاده از جنگ ادراکی و شناختی ذهن و روح و روان جوانان و نوجوانان ما را نشانه گرفته است و  مردم جامعه باید با سطح نفوذ دشمن در افکار جوانان و نوجوانان ما آشنا شوند و بدانند دشمن چه طرح و توطئه‌ای را در دستور کار قرار داده است.
وی متذکر شد: یکی از راهبردهای ما در برابر این جنگ شناختی دشمن «سواد رسانه» است و در این بخش می‌تواند ما در جامعه موثر و مفید باشیم و باید بتوانیم افکار عمومی را متوجه توطئه‌های دشمنان کنیم.
این مقام مسئول متذکر شد: با توجه به ذائقه و بوم منطقه باید سواد رسانه را در جامعه حتی در کوچکترین پایگاه بسیج گسترش دهیم و باید به اجتماع مردم در این برنامه توجه شود و باید به گونه ای اقدام کنیم که مردم  محتوای درست و نادرست را در فضای مجازی تشخیص دهند.
روشنی به دومین جشنوار استانی سواد رسانه‌ای نسرا اشاره کرد و افزود:  این دومین جشنواره سواد رسانه است که در استان برگزار می‌شود تا ۱۰ تیر مهلت آثار به این جشنواره بود و بیش از ۵۰ اثر فاخر  به این جشنواره ارسال شده است.
وی متذکر شد: تربیت رسانه، هوش مصنوعی، بازی یارانه‌ای، اقتصاد رسانه، فناوری نوین رسانه ای، سخنرانی و موشینگرافیک و کتاب
۵ اثر برای مسابقات کشوری انتخاب شدند که در امروز تجلیل خواهند شد.
روشنی گفت: این کار از سال گذشته شروع شد و هدف تولید محتوای فاخر است که بتواند سلایق را در نظر بگیرد.
به گفته وی؛ بیش از ۸ هزار و ۶۲۲ نفر را در سطح استان آموزش دادیم و بیش از ۶۳ هزار و ۶۱۹ نفر آموزش عموم مردم با بیش از ۲۰۰ برنامه صورت گرفته است و این کار نیز تداوم دارد.
روشنی بیان کرد: هدف ما این است بتوانیم تا پایان سال به عدد قابل قبولی در برگزاری برنامه‌های سواد رسانه برسیم.
انتهای خبر/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.