1402-02-04 19:19
782
0
84639
آیا وقت جراحی بزرگ فرهنگی شده است؟!

ساماندهی جنگل النگدره روی میز شورای فرهنگ عمومی گلستان

نخستین جلسه شورای فرهنگ عمومی گلستان در سال 1402 به موضوع ساماندهی جنگل الگندره اختصاص پیدا کرد، آیا وقت جراحی بزرگ فرهنگی شده است؟!

به گزارش گلستان ما، ساماندهی جنگل النگدره موضوع اولین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان گلستان در سال ۱۴۰۲ بود و حالا کانون توجهات به این بخش متمرکز شده که آیا این شورا برای جراحی بزرگ فرهنگی خود را آماده می‌کند یا قرار است به تسکین موضعی آسیب‌های اجتماعی تن بدهد.

جلسه‌ای که به ریاست آیت‌الله نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در گلستان و رئیس شورای فرهنگ عمومی رسمیت یافت و با شماری از اعضای این شورا ادامه یافت، اینکه قرار است چه اقدامات ضرب‌الاجلی برای این مکان تفریحی توریستی اتخاذ شود در روزهای آینده آشکار و نمایان می‌شود و هنوز از جزئیات آن اطلاعاتی در دسترس نیست.

یکی از انتقاداتی که سالهاست به این شورا وارد شده عدم حضور خبرنگاران برای پوشش خبری و انعکاس مهمترین موضوعات فرهنگی استان است، تا در این میان مطالبات مهم مردمی بر زمین نماند.

بیراهه نیست اگر گفته می‌شود فساد فرهنگی بسترساز فساد اقتصادی است چراکه اگر فرهنگ در اولویت باشد بسیاری از مشکلاتی که امروزه با آن دست و پنجه نرم می‌کنیم را شاهد نبودیم.

از اعضای شورای فرهنگ عمومی استان این انتظار وجود دارد که در حوزه عفاف و حجاب که یکی از مطالبات مردم است گام‌های اصولی و زیرساختی برداشته شود گرچه اقداماتی در این زمینه هم در حال اجراست اما انتظارات لازم برآورده نشده است.

پیگیری مستمر مسائل فرهنگی از سوی مردم و مسوولان نهایتا منجر به برچیده شدن منکرات از سطح جامعه خواهد شد که این اقدامات را باید به فال نیک گرفت و منتظر اقدامات جامع و فراگیر سایر دستگاه‌های فرهنگی در این حوزه باشیم چراکه قطعا توجه به فرهنگ نفع آن بیشتر به سمت مردم خواهد بود.

انتهای پیام

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.