1403-02-27 22:16
342
0
90021
یادداشت؛

 «روایت درست» خدمات از تریبون روابط‌عمومی بیان شود

 خبرنگار و فعال رسانه‌ای استان گلستان گفت: مسئولین روابط‌عمومی باید افراد کارشناسی باشند که بتوانند با تعامل و دانش علم ارتباطات، نسبت به شبهات احتمالی در خصوص سازمان و خواسته‌ها و انتظارات جامعه مخاطب پاسخگو باشند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «گلستان ما»، لیلا هاشمی در یادداشتی نوشت: امروزه کسی نمی‌تواند نقش مهم روابط‌عمومی در سازمان و ساختار اداری را انکار کند، روابط‌عمومی‌ها دست راست و بازوی قوی مدیریت است و مدیری موفق است که بتواند با انتخاب فردی قوی، اقدامات و عملکرد خود را به مخاطب برساند

 روابط‌عمومی کلید توسعه و رمز رشد یک سازمان و پل ارتباطی میان سازمان و جامعه مخاطب است.

 در این عصر رسانه و جنگ ترکیبی تمام‌عیار که دشمن با تمام قوا در حال سیاه‌نمایی است روابط‌عمومی ادارات نیز باید متناسب با این فضا پیش روند در عصر هوش مصنوعی که جعل واقعیت به‌آسانی صورت می‌گیرد روابط‌عمومی نمی‌تواند وظایف خود را صرفاً در چاپ بنر و یا گزارش روتین و محافظه‌کارانه از سازمان خلاصه کند.

 مسئولین روابط‌عمومی باید افراد کارشناسی باشند که بتوانند با تعامل و دانش علم ارتباطات، نسبت به شبهات احتمالی در خصوص سازمان و خواسته‌ها و انتظارات جامعه مخاطب پاسخگو باشند.

 در روایات متعددی که از اهل‌البیت علیهم‌السلام وارد شده است، در برقراری ارتباط باید سخن انسان از اتقان کافی برخوردار باشد و در واقع به‌گونه‌ای سخن گفته نشود که از ارزش انسان و مجموعه او کاسته شود.

 هرچند به اهمیت تعامل و ارتباط‌گیری در قران و کلام اهل‌بیت بسیار اشاره شده اما بعضاً در مدیران انقلابی و تشکیلات ارزشی این دیدگاه وجود دارد که صرف کارکردن برای رضا خدا مهم است و نیازی به گفتن و یا انتشار ندارد.

 اتفاقاً در سایه این سکوت، دشمن با تبلیغ نادرست و تکنیک‌های مانند تحریف، مغلطه و.. سعی می‌کند روایت خود را در جامعه از عملکرد نظام اسلامی منتشر کند و ذهن و دیدگاه افراد خصوصاً جوانان را مسموم و ناامیدی را رواج دهد.

 افراط‌وتفریط در واقع آفت هر کاری از جمله در روابط‌عمومی است. روابط‌عمومی که صرفاً به خودستایی از سازمان خود می‌پردازد و گوش شنوایی برای شنیدن انتقادات و پیشنهادها ندارد می‌تواند به اندازه یک روابط‌عمومی منفعل که شاید ماهانه یک خبر از دستاوردهای سازمان خود را انعکاس ندهد مخرب باشد.

 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.