1402-08-01 13:40
709
0
87108
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان گلستان خبر داد:

رفع کامل تنش آبی در پنج روستا گنبدکاووس

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان گلستان گفت: با اجرای عملیات حفر و تجهیز و اجرای خط انتقال چاه، تنش آبی مجتمع انقلاب شهرستان گنبدکاووس کاملاً مرتفع گردید.

 به گزارش گلستان ما، تنش آبی، یکی از معضل‌های اساسی استان گلستان است که در برخی از نقاط شهرها و در برخی دیگر، روستاها را گریبان‌گیر خودکرده است.

 در راستای رفع تنش آبی در این استان اقدامات مختلفی اعم از حفر چاه جدید و ترمیم چاه‌های دارای مشکل، انجام شده است و به نوبه خود به‌صورت موقت مرتفع کند؛ اما هنوز هم با توجه به اینکه یک ماه از پاییز نیز می‌گذرد و از گرمای تابستان گذر کردیم؛ شاهد قطع چندساعته آب شهرها و روستاها هستیم که این نیز به‌واسطه کاهش دبی آب چشمه‌ها و چاه‌ها است.

 اما همان‌طور که گفتیم؛ اقدامات یاد شده تنها مرهمی موقت برای این مشکل اساسی و سرنوشت‌ساز استان است و باید برای درازمدت اقدامات مؤثر در نظر گرفته و تا قبل از بحرانی‌تر شدن، این اقدامات اجرایی شود.

 شهرستان گنبد نیز یکی از شهرستان‌های پرتنش در امر آبرسانی است که در حال حاضر ۱۵ روستای گنبدکاووس تنش آبی جدی دارند و آب شرب این روستاها از طریق ۵ تانکر آبرسانی تأمین می‌شود و در حال حاضر جهاد آبرسانی در ۴۳۰ روستای سطح استان با اعتبار ۶۰۰ میلیارد تومان در حال انجام است که از این تعداد ۶۸ روستا مربوط به شهرستان گنبد است.

رفع کامل تنش آبی در پنج روستا گنبدکاووس

در راستای یاد شده، ابوالفضل رحیمی،مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان گلستان  در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: در راستای افزایش ظرفیت منابع تأمین آب شرب مردم شریف روستاهای تحت پوشش مجتمع انقلاب با اجرای عملیات حفر و تجهیز یک حلقه چاه و اجرای عملیات خط انتقال چاه این مجتمع با همکاری قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) مشکل آب شرب پنج روستای ثمه‌مختوم، پیر حاجی (مسکن مهر پیر حاجی)، اراز محمد آخوند، آرتق مختوم و قول حاجی این مجتمع کاملاً مرتفع گردید.
 مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان گلستان تصریح کرد: این پروژه از محل اعتبارات پروژه‌های جهاد آبرسانی اجرایی گردید و ۱۸ لیتر بر ثانیه به ظرفیت منابع تأمین مجتمع انقلاب اضافه که تعداد ۱۸۲ خانوار با جمعیتی بالغ بر ۶۶۳۷ نفر از نعمت آب شرب پایدار، سالم و بهداشتی برخوردار گردیدند.
 این مقام مسئول در پایان از پروژه‌های محرومیت‌زدایی وزارت نیرو به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های عمرانی در سطح کشور یادکرد و گفت: توسعه خدمات آبرسانی و محرومیت‌زدایی در نقاط مختلف کشور به‌ویژه روستاهای محروم و کم‌برخوردار استان گلستان موردتوجه دولت است.

انتهای خبر/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.