1402-05-17 06:41
694
0
86002
مدیر مسئول هفته‌نامه گلستان‌مهر مطرح کرد:

رسالت خبرنگار عاشورایی

مدیر مسئول هفته‌نامه گلستان‌مهر گفت: پرداختن به نقش راهبردی پیام شهیدصارمی می‌تواند اثرگذاری بیشتری در حیطه رسالت رسانه‌ها داشته باشد.

به گزارش گلستان ما، علی منصودری با گرامیداشت روز خبرنگار اظهار کرد: هرساله در سالروز شهادت، شهید صارمی به منظور قدردانی از خبرنگاران و خانواده بزرگ رسانه همایش‌ها وجلساتی در سراسر کشور برگزار می‌گردد که شایسته قدردانی و تشکراز برگزارکنندگان است اما پرداختن به نقش راهبردی پیام شهیدصارمی وسایر شهدای رسانه می‌تواند اثرگذاری و مانایی بیشتری در حیطه رسالت رسانه‌ها داشته باشد.

شهید صارمی توانست با شهادتش؛ چهره تفکر ارتجاعی وابسته به سیاست‌گذاران غربی وامریکا جنایت پیشه را افشاء کند. در حقیقت دشمن شناسی و افشاء چهره دشمن اولین گام رسالت خبرنگار عاشورایی و یا به تعبیر دیگر رسالت خبرنگار تراز انقلاب اسلامی است، به فرموده مقام معظم رهبری: «باید دشمن را شناخت، شیوه و سمت‌وسوی کار دشمن را دانست و بهنگام، بوقت با هر وسیله‌ای که در اختیار من و شما هست، در مقابل او باید ایستاد.» خبرنگاران دفاع مقدس، خالصانه و شجاعانه در صحنه‌های نبرد دوشادوش رزمندگان در ۸ سال دفاع مقدس، منعکس کننده چهره مظلومانه شهداء وجانبازان وایثارگران بودند.

سند اثبات آن بدن‌های اِرباً اِرباً ۲۴۴ شهیدخبرنگار در حملات سبعانه لشکریان بعثی صدام حسین؛ حقانیت این قشر زحمتکش وبا اخلاص بوده وهست. امروز بزرگترین رسالت خبرنگاران انقلابی اولا دشمن شناسی ثانیا پیام رسانی پیام شهداء، ثالثا امید آفرینی برای آینده انقلاب اسلامی، رابعا خنثی سازی برنامه‌های شیطان بزرگ وایادی خارجی ومنافقین داخلی؛ بر دوش آنها است. مسئولیت گراسنگ پیام شهیدان وشهداءرسانه و تبیین اثربخشی شهادت آنها؛ تابلوی زیبایی را در برابر دیدگان جامعه خبری به نمایش گذاشته است.

اگر پیام عاشورا توانست چهره حکومت ظالمانه اموری را افشاءکند امروز نیزافشاء چهره کریه دمکراسی امریکایی وقوانین ظالمانه آنان وبیان حقایق از ظلم‌های روا داشته از سوی استکبار جهانی؛ از مسئولیت‌های خبرنگاران تراز انقلاب اسلامی در عصر حاضر است. شهادت خانم شیرین ابوعاقله و بیش از ۵۰ خبرنگار به دست اسرائیل کودک کش، وکشته شدن جمال خاشقجی خبرنگار سعودی توسط عمال سعودی در ترکیه و شهداء مظلوم مردم فلسطین، سوریه، عراق ویمن با سکوت مرگبار رسانه‌های غربی در برابر این همه فجایع حاکی از سلطه ظالمانه بنگاههای وابسته به صهیونیسم خبری دارد.

امروزکار خبری وخبرنگاری به معنای مصاف با دشمنان و حضور در خط مقدم مبارزه با اهریمنان دارد. گرامیداشت روز خبرنگار باید راهبردی برای شناخت هرچه بیشتر حیطه سترگ و مسئولانه خبرنگار تراز انقلاب اسلامی با پیروی از سیره پیام رسانان کربلا ی حسینی؛ و افشاء چهره استکبارجهانی و دفاع از حق مظلومین عالم باشد.

افشاء چهره خبیث امریکا وکشورهای غربی؛ جهاد است که می‌تواند درس دشمن شناسی برای نسل جوان باشد. البته باید اذعان داشت که پس ازگذشت چهار دهه از پیروزی انقلاب اسلامی هنوز مسئولین نتوانستندمشکلات جامعه خبری را در حوزه اشتغال حل کنند. نگاه سیاسی برجامعه خبری در دولت‌های گذشته، از یک سو و فقدان یک نظام نامه قانونی برای امنیت شغلی اصحاب رسانه از سوی دیگر باعث گردیده تا خبرنگاران نتوانند به وظیفه و رسالت خبری خود، ایفاء نقش نمایند.

گرچه توقع به حق جامعه نخبگانی از خبرنگاران آن است که پیام رسان امید ونشاط و چشمان تیز بین آسیب‌های فرهنگی اجتماعی و حلقه اتصال بین واقعیت‌های موجود تا وضعیت مطلوب جامعه انقلابی باشند! اما جامعه‌ای که نگران وضعیت معیشت خود هست چگونه می‌تواند اثر گذار باشد؟ خبرنگاران و جامعه خبری بدلیل باورهای دینی و تعهد کاری در برابر شهداء تلاش دارند به وظیفه و رسالت خودعمل کنند.

لیکن توقع اولیه آن است که مسئولان اجرایی نیز گام‌های بلندتری در حوزه استقلال شغلی جامعه خبری بردارند. در خواست جامعه خبری آن است که: اولاحمایت از خبرنگاران به مفهوم واقعی، در بخش بیمه، مسکن، و قرارگرفتن شغل آنان دربخش قانون کار باشد. ثانیادربخش رسانه‌های مکتوب بسته‌های حمایتی در بخش کاغذ ویارانه‌ها به دلایل مختلف نتوانسته مشکل اساسی رسانه‌ها را حل کند.

لذا پیشنهاد واضح بنده بجای پرداخت یارانه در سطح استان‌ها؛ با تشکیل تعاونی نشریات وتخصیص یارانه و اعطای وام اقدام به چاپخانه نموده تا بخشی از دغدغه نشریات مکتوب حل شود.

ثالثا؛ مشکلات اساسی خبرنگاران و اهالی رسانه در استان سالهاست که باعث عدم استقلال فکری، سیاسی، اجتماعی را فراهم آورده است و همین امر باعث گردیده تا روحیه مطالبه گری افول ویا به دست فراموشی سپرده شود. واز سوی دیگر مدیران رسانه‌ها بدلیل ضعف اقتصادی و درآمد پایین، اغلب امکان بیمه کردن خبرنگاران خود را نداشته باشند، لذا برای رفع مشکلات ضروری واساسی خبرنگاران وزرات فرهنگ وارشاد اسلامی طرحی نو دراندازد با وعده‌های عیر قانونی نمی‌توان مشکلات را حل کرد.

به اعتقاده نگارنده بررسی راهکارهای اجرایی برای رسیدن به استقلال همه جانبه جامعه خبرنگاری تراز انقلاب اسلامی نیازمندهماهنگی قانونی با قوای سه گانه را دارد لذا پیشنهاد تشکیل شورای راهبردی رسانه متشکل از قوه مجریه ومقننه وقضائیه می‌تواند راهگشا باشد.

انتهای پیام

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.