1400-07-03 11:58
755
0
76268
رئیس سازمان جنگل ها و مراتع:

ردپای قاچاقچیان در وقوع آتش‌سوزی جنگل‌های هیرکانی/ 80 درصد آتش مهار شد

رئیس سازمان جنگل ها و مراتع کشور با اشاره به اینکه ردپای قاچاقچیان در وقوع آتش‌سوزی جنگل‌های هیرکانی وجود دارد از مهار 80 درصدی آتش‌سوزی در این عرصه جنگلی خبر داد.

به گزارش گلستان ما، مسعود منصور پیش از ظهر شنبه در جمع مدیران استان اظهارکرد: ۸۰ درصد از آتش سوزی درازنو کردکوی کنترل شده و پیش بینی می شود با عملیات بالگردهای آبپاش و نیروهای انسانی این آتش تا امشب مهار شود.

وسعت آتش سوزی در درازنو کردکوی در مقایسه با روز گذشته کاهش بافته و حدود ۸۰ درصد آتش اطفاء شده است.

رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور با بیان اینکه وزش باد عملیات اطفا را سخت کرده است، افزود: تعداد نیروهای انسانی امروز به ۱۱۰ نفر رسید و قرار است در صورت مناسب بودن شرایط وزش باد دو بالگرد آب پاش به اطفاء حریق کمک کنند.

طبق گفته وی در صورت مهیا بودن شرایط پیش بینی می شود که آتش سوزی تا امشب مهار شود.

وی با اشاره به علت آتش سوزی، ادامه داد: احتمال دخالت عوامل انسانی از جمله قاچاقچیان در وقوع آتش سوزی وجود دارد که امیدواریم دستگیر و مجازات می شوند و قانون مجازات سختی برای این مجرمان در نظر گرفته است.

منصور گفت: خدمات هوایی بالگرد عمده ترین نیاز استان است و با توجه به اینکه جنگل های استان منطقه حفاظت شده است باید یک بالگرد در منطقه حضور داشته باشد تا به محض وقوع در نخستین مراحل آتش سوزی به منطقه اعزام شود.

انتهای پیام/

  • منبع خبر : مهر

    نظرات

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

    پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

    © کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.