1401-09-14 07:39
771
0
82517
استاندار گلستان مطرح کرد؛

توسعه مشارکت‌های مردمی و خیرین با راه اندازی سامانه جمع سپاری

استاندارگلستان گفت: با راه اندازی سامانه جمع سپاری امکان مشارکت برای احاد جامعه میسر می شود.

به گزارش گلستان ما؛ علی محمد زنگانه در نشست با خیرین مدرسه ساز ضمن تقدیر و تشکر از زحمات چندین ساله مجمع خیرین  مدرسه ساز گفت: در طی سالیان تلاش مجموعه خیرین مدرسه ساز اقدامات صورت گرفته بسیار ارزشمند و در مجموع اقدامات در طی این سالیان اعتباری بالغ بر سه هزار میلیارد تومان پروژه می باشد.

استاندار گلستان با بیان اینکه پروژه های انجام شده توسط شما خیرین گرامی مثال زدنی است افزود: این اقدامات و فعالیت ها که در حال حاضر به بالاترین سطح در حال انجام است همواره سیر صعودی داشته است و این عملکرد انصافا جای تقدیر و تشکر دارد.
وی بااشاره به سفر اسفند ماه گذشته ریاست محترم جمهور و هیات دولت به گلستان گفت: در زمان حضور رئیس محترم جمهور در جلسه شورای اداری استان مصوبه اتمام پروژه های نیمه تمام خیرین با اعتبار 135 میلیارد تومانی از موارد مطرح شد .
استاندار گلستان از مجموعه مصوبات 200 میلیارد تومانی برای حوزه آموزش و پرورش خبرداد و گفت: حوزه آموزش و پرورش از بخش هایی است که به صورت جدی مورد توجه ما قرار دارد و اعتباراین حوزه برای هوشمند سازی مدارس و سیستم های گرمایشی سرمایشی و ... از مواردی است که در نظر گرفته شد.
وی افزود: منابع بودجه عمومی برای بیش از 1200 پروژه نیمه تمام که در استان ما هست در بخش های مختلف امکان تامین آن در حال حاضر وجود ندارد.
استاندار گلستان با اشاره به نیمه تمام ماندن پروژه های حیاتی استان ،ادامه داد: ما باید با دست در دست هم به سمت شیوه های فعالیتی که شما عزیزان الگوی آن هستید برویم.
وی گفت: بامحاسبات انجام شده با درنظر گرفتن شرایط تخصیص اعتبار که پروژه ها به سرانجام برسد ، شاید بالای 50 سال زمان نیاز است تا پروژه های حیاتی استان به بهره برداری برسد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه راه اندازی سامانه جمع سپاری خیرین می تواند گام بزرگی در سطح کشور باشد، گفت: با ایجاد سامانه ای به صورت جمع سپاری خیرین واستفاده از تخصیص کمک های خرد تا کلان به یک پروژه می توان آن را به اتمام رساند.
استاندار گلستان گفت : یکی از ابعاد امر خیر در راستای مسئولیت اجتماعی است که بانک ها ، صاحبان سرمایه و  شرکت های بزرگ می توانند در این امر سهیم باشند تا تامین منابع با سرعت بیشتر انجام شود.
 
مقام عالی دولت در استان یکی دیگر از مزیت های ایجاد سامانه جمعسپار استفاده از ظرفیت داوطلبان متخصص دانست و گفت:  هزینه تمام شده یک پروژه تنها مصالح آن نیست بلکه در برخی مواقع در قبال خدمات یک پروژه هزینه هایی پرداخت می شود .
دکتر زنگانه ادامه داد: می توان با فراهم کردن این سامانه این امکان را برای داوطلبان متخصص فراهم کرد تا خدمت خود را به رایگان انجام دهد و هزینه پروژه ها را برای استان کاهش داد.
استاندار گلستان با تاکید بر شناساندن یک سامانه، تنطیم یک پویش قوی با اطلاع رسانی جامع گفت: این اقدامات کمک می کند تا یک کار خیر صورت بپذیرد و برای راه اندازی این سامانه میتوان از ظرفیت دستگاه های اجرایی استفاده کرد.
وی گذری به اقدامات صورت گرفته در سالیان اخیر زد و گفت: در تمام طول عمر استان 70 پروژه ورزشی در سطح مدارس استان احداث شد ، اما در سال اول دولت سیزدهم 52 پروژه ورزشی در مدارس استان عملیات اجرایی آن آغاز که تاکنون 33 پروژه به بهره برداری رسیده است .
دکتر زنگانه با اشاره به ناامید شدن دشمن توسط مردم شریف استان در وقایع اخیر اذعان داشت: هفته های گذشته دشمن درحال انجام اختشاشات درسطح کشور بود ، اما در گلستان ما در حال برگزاری جشنواره بین المللی فرهنگ و اقتصاد اقوام با بازدید 230 هزار نفری مردم بودیم.
وی در پایان سخنان خود گفت: این اقدام هوشیاری و بصیرت مردم شریف ما را می رساند که مارا مدیون این عزیزان هستیم و با خدمت رسانی و کار مضاعف  به هم استانی های عزیز از آنان تقدیر می کنیم.
 
گفتنی است در این جشنواره باحضور‌ دکتر زنگانه استاندار گلستان از خیر استان جناب آقای کمیلی بپاس زحمات چندین ساله در عرصه مدرسه سازی تقدیر شد.
 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.