1400-03-27 13:03
433
0
75025
یادداشت؛

دوگانگی تعقل یا هیجان!

در عدم انتخاب عقلانی و درست و تهییج شدن افکار؛ و رأی بر اساس هیجان و احساس و ترس از کاندیدای اصلح، که هدف تبلیغ دستگاه های رسانه ای بیگانگان است و در کشور همیشه به دنبال دو قطبی کردن های کاذب برای عدم توجه به مسائل اصلی کشور و انتخاب صحیح است.

به گزارش گلستان ما، مجتبی لشکر بلوکی کارشناس رسانه در ساعت های پایانی انتخابات ریاست جمهوری به تاثیر گذاری دوگانه تعقل و هیجان بر انتخاب مردم پرداخته است که در ادامه آن را می خوانید:

در کشور عزیز ما، ایران بزرگ ، حدوداً ۲۰% از اعضای جامعه اصولگرا و تقریباً 20% اصلاح طلب و ۶۰% افرادی هستند که وابسته به این دو نوع تفکر نمی باشند ، این عده در اصطلاح سیاسی به قشر خاکستری معروفند.

در انتخابات معمولاً اصولگرایان به کاندیدای هم تفکر خود و اصلاح طلبان به نامزدهایی با گرایش چپ رأی میدهند اما قشر خاکستری به دنبال آن هستند که در انتخابات ، کدام یک از این نامزدها رسمی انتخابات ، بهتر است و به نفع عموم مردم کار می کند تا به او رأی دهند .

با یک عقلانیت می توان در انتخابات ، اصلح را پیدا کرد ، همان که مسیر پیشرفت کشور و توجه به آحاد مردم را در دستور کار خود دارد، کاندیدای احراز صلاحیت شده در سطح ریاست جمهوری باید اولین شرط که همان رجال سیاسی و مذهبی و مدیر و مُدبر بودن هست را دارا باشد ، یعنی حداقل های حکومت داری را بلد باشد و مسؤلیت هایی داشته که ایشان را آماده پذیرش پست بالاترین مسؤل اجرایی کشور نموده است.

عقل سالم حکم می کند ، ابتدا بنگریم ، در آن مسولیت هایی که تا پیش از این بوده ، چه عملکردی داشته است :
مدیری توانمند و با کفایت بوده است ؟
در مجموعه خود تغییر و تحول به سوی بهینه سازی سیستم نموده است ؟
توزیع عدالت ( اجتماعی ، بودجه‌ای و اقتصادی ، فرهنگی ، نیروی انسانی ، ساختاری و ... ) در سازمان هایی که مسؤل بوده چگونه بوده است؟

صرفاً منتظر بودجه برای کار در مجموعه خود بوده یا با حداقل هزینه کارهای شِگرفتی انجام داد؟
افراد اطراف او و کسانی که ایشان در مجموعه خود برای آنان حکم مسولیت زده ، افراد سالم و دغدغه مند مردم و کشور بوده اند یا افرادی با مدیریت صرفاً پشت میزی با نگاه از بالا به مردم و سوءاستفاده گر از بیت المال بوده اند؟

عقل سلیم حکم می کند که برنامه انتخاباتی وی بررسی شود که با اعتماد و اعتقاد به نیروهای متخصص ، سالم و وطن پرست می خواهد دولت خود را اداره کند یا با نگاه صرفاً به خارج از ایران؟ با وعده های معقول و منطقی به میدان آمده یا وعده های پوپولیستی (عوام فریبی) و با هدف صرفاً جذب آراء؟ برای حل مشکلات اساسی کشور چه برنامه معقول عملیاتی دارد؟

قشر عزیز خاکستری گاهاً در انتخابات خود بجای تکیه بر عقلانیت دچار احساسات و هیجانات می شوند و این اشکالی است که ممکن است یک یا دو دوره ۴ ساله از مدیری با نمره حداقلی برای این مهم استفاده شود و در پایان این دوره یأس و ناامیدی برای شرکت در انتخابات و عدم اعتقاد به بهبود اوضاع کشور (همان که دشمنان این مرز و بوم می خواهند) را داشته باشند .

 این امر یک عملیات روانی گسترده از سوی دشمنان ایران است ، آنان که مدت‌های مَدیدی بر ایران چَمبره زده و این خاک دلیران را مُستعمره خود کرده بودند ؛ رویای تسلط دوباره بر ایران و منابع و امکاناتش را در سر می پرورانند .

 زیرا عدم شرکت در انتخابات و عدم انتخاب فردی که بالاترین نمرات را برای سازندگی و سرافرازی و عزت ایران عزیز دارد منجر به تضعیف حکومت مرکزی و حضور بیگانگان با چکمه‌های خود بر این خاک مقدس را به همراه دارد!

 و این سرنوشت کشورهایی است که دچار فریب عملیات روانی بیگانگان برای عدم حضور در صحنه های کشور خود همچون عراق و افغانستان و سوریه شده اند ( حضور حداکثری مردم سوریه در انتخابات ریاست جمهوری یکی دو هفته پیش نشانه بلوغ سیاسی و عدم تکرار تجربه تلخ گذشته خود است) .

در عدم انتخاب عقلانی و درست و تهییج شدن افکار با یک حرف ، یک شعار ، یک عکس و یا یک کلیپ ناصحیح برای رقیب هراسی و تخریب ، برای کاستن رأی او ؛ و رأی بر اساس هیجان و احساس و ترس از کاندیدای اصلح ، که هدف تبلیغ دستگاههای رسانه ای بیگانگان است و در کشور همیشه به دنبال دو قطبی کردن های کاذب برای عدم توجه به مسائل اصلی کشور و انتخاب صحیح است ؛ اقتصاد ، فرهنگ ، سیاست و عزت خود را دوباره دچار خلل و آینده خود را کمی تیره و تار و غبارآلود کنیم.

پس با عقلانیت کامل به کسی که بهترین کارنامه ، کمترین عیب ، نداشتن فساد در اطراف خود و مسئولیت هایش ، بهترین برنامه و عزمی جزم برای مبارزه با فساد و تبعیض و مشکلات کشور را دارد ، رأی دهیم.

این را همواره در نظر داشته باشیم که دشمن درصدد ضربه به کشور و تسلط مجدد بر آن و از بین بردن استقلال و آزادی ماست، پس هوشیار باشیم، در دام دشمن گرفتار نشده و با شرکت در انتخابات ، درست انتخاب نماییم .

انتهای پیام/
 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.