1402-04-14 11:37
432
0
85594
دبیر دبیرخانه مهدویت دانشگاه آزاد اسلامی:

دانشگاه آزاد اسلامی در جهان به عنوان دانشگاه مهدوی معرفی شود

دبیر دبیرخانه کشوری مهدویت دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی باید در کشور و در جهان به عنوان یک دانشگاه مهدوی معرفی شود.

به گزارش گلستان ما، محمدعلی قیصریان امروز در اولین همایش ملی عروه‌الوثقی با محوریت نقش و کارکرد «امامت و ولایت در تقویت وحدت اسلامی که به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی در حال برگزاری است، اظهار کرد: به برخی مفاهیم مانند مهدویت و انتظار در این سالها جفا شده و کمتر به آن پرداختیم اما غرب در این زمینه بیکار ننشسته است و با تولید فیلم‌های متعدد در این زمینه ورود می‌کند.

وی عدم توجه به سلامت روح را یکی دیگر از چالش‌های پیش‌رو خواند و گفت: بسیاری از بیماری‌ها جسمی ما منشاء روحی و روانی دارد که این موضوع یکی از محورهای همایش امروز قرار گرفته است تا اندیشمندان و صاحبنظران ابعاد مختلف آن را در قالب مقالات تخصصی ارائه دهند.

دبیر دبیرخانه کشوری مهدویت دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به اهمیت موضوع مهدویت و امامت بیان کرد: وحدت، منجی‌گرایی و انتظار یک مفهوم زنده و یک برند در دنیا است اما این مفاهیم در فیلم‌های غربی بیشتر روایت می‌شود.

قیصریان؛ انتظار را یک نقطه امیدآفرین برای ایجاد عدل در حکومت مهدوی دانست و گفت: برخی با مطرح کردن مسائل حاشیه‌ای سعی می‌کنند ذهن‌ها از موضوع اصلی مهدویت دور بماند.

وی تاکید کرد: شکافی که بین نسل جوان و مسائل اعتقادی به وجود آماده از عدم تبیین ناشی می‌شود، این همایش با رویکرد اینکه مفاهیم حداکثری شود در حال برگزاری است.

دبیر دبیرخانه کشوری مهدویت دانشگاه آزاد اسلامی؛ ایجاد دبیرخانه وحدت و تقریب در دانشگاه‌های آزاد اسلامی را یک اتفاق خوب و مثبت دانست و گفت: موضوع انتظار و مهدویت که از مفاهیم جدی است مورد غفلت واقع شده است که باید بیشتر به این موضوعات توجه شود.

قیصریان با اشاره به اینکه میزان تولیدات رسانه‌ای در راستای گفتمان‌سازی مهدویت در جامعه بسیار کم است، ابراز کرد: دنیای غرب در زمینه پرداختن به مفهوم انتظار خیلی وقت گذاشته است درحالیکه این مسئله جزو اعتقادات دینی و اسلامی مسلمانان است.

وی گفت: تاکنون پنج همایش خوب در این راستا برگزار شد و تمام سعی ما بر این است که پایان‌نامه‌ها را به سمت مهدویت سوق دهیم در گام نخست سه هزار مقاله پژوهشی در این زمینه دریافت شد وقتی درباره مهدویت حرف زده می‌شود برخی تصور می‌کنند پرداختن به این موضوع در زمره علوم انسانی است در حالیکه سایر علوم را نیز دربرمی‌گیرد.

دبیر دبیرخانه کشوری مهدویت دانشگاه آزاد اسلامی افزود: چند مجله پژوهشی به زبان انگلیسی، عربی و فارسی در حوزه مهدویت که بستر خوبی برای ترویج گفتمان مهدوی است منتشر شد، باید انجمن‌های علمی و دانشجویی تقویت و دانشجویان به خط شوند.

قیصریان با اشاره به اینکه انجمن علمی مهدویت با رویکرد دانشجویی در تمامی دانشگاه‌ها راه‌اندازی می‌شود، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی باید در کشور و در جهان به عنوان یک دانشگاه مهدوی معرفی شود و این ظرفیت در دانشگاه آزاد اسلامی وجود دارد.

وی با بیان اینکه 30 هزار دانشجوی عراقی و از ملیت‌های مختلف در دانشگاه آزاد اسلامی تحصیل می‌کنند، بیان کرد: ارتباطات خوبی با سایر کشورهای دیگر وجود دارد، فضای تبلیغی فراهم است باید به سمت بین‌المللی کردن همایش مهدویت پیش برویم و مسائل را در این حوزه به اشتراک بگذاریم تا اتفاقات خوبی در حوزه امیدآفرینی رخ بدهد.

انتهای پیام

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.