1400-09-13 10:15
391
0
77374
رئیس آموزش و پروش استثنائی گلستان:

115 مدرسه استثنائی گلستان هوشمندسازی شد/ افتتاح استدیوی تولیدمحتوا در گرگان و علی‌آبادکتول

رئیس آموزش و پروش استثنائی استان گلستان از هوشمندسازی 115 کلاس درس برای دانش آموزان استثنایی خبر داد.

به گزارش گلستان ما، عباس خانعلی صبح امروز در نشست خبری با گرامیداشت هفته جهانی معلولان اظهار کرد: اجرای قانون حمایت از معلولان سال‌ها پیش مصوب و ابلاغ شد ولی هنوز به‌طور کامل اجرا نشده‌است.

وی رویکرد شعار امسال معلولان را در محور فراگیر سازی جامعه برشمرد و افزود: جامعه باید فراگیر باشد تا همه دانش‌آموزان، معلولان و سالمندان با هر میزان توانایی از خدمات بهره‌مند شوند.

رئیس آموزش و پروش استثنائی استان گلستان بیان کرد: رهبری و مشارکت افراد با ناتوانی در جهانی پایدار، در دسترس و فراگیر در پسا کرونا شعار سال جهانی معلولان است.

خانعلی با اشاره به اینکه 368 کادر آموزش به ایفای نقش در مدارس استثنایی می‌پردازند، گفت: هشت گروه دانش‌آموزان در مدارس استثنائیی از خدمات آموزشی، توان‌بخشی و حمایتی بهره مند می شوند.

وی با بیان اینکه مجموع نیروهای ما 576 نفر است، گفت: این نیروها در 32 مدرسه اصلی و 47 مدرسه ضمیمه مشغول به کار هستند علاوه‌ بر 79 مرکز آموزشی 12 مرکز آموزشی اختلالات یادگیری به‌طور دولتی خدمت می‌دهند و هفت مرکز غیردولتی اختلالات یادگیری داریم.

رئیس آموزش و پروش استثنائی استان گلستان ادامه داد: حدود 564 دانش‌آموز تلفیقی و فراگیر و پوششی هستند، 842 دانش‌آموز در مرکز مشکلات ویژه یادگیری تحصیل می کنند.

خانعلی بیان کرد: دانش‌آموزانی که در مراکز ویژه استثنایی درس می‌خوانند هزار و 888 نفر هستند مجموع دانش‌آموزان استثنایی در استان گلستان 3 هزار و 296 دانش‌آموز استثنائی از خدمات آموزشی بهره‌مند می‌شوند.

وی در خصوص اینکه در زیست‌بوم کرونا چه اتفاقی برای آموزش‌وپرورش استثنائی افتاد، گفت: تشکیل کلاس‌های حضوری از ابتدای کرونا احساس شد، محدودیت و معلولیت عاملی بود تا کلاس‌ها حضوری شود.

رئیس آموزش و پروش استثنائی استان گلستان ابراز کرد: در سال گذشته با مصوبه ستاد کرونای استان کلیه مدارس استثنایی با ملاحظات حضوری شدند، 85 درصد دانش‌آموزان به‌طور کامل از هفته اول مهر آموزش حضوری دارند مابقی دانش‌آموزان غیرحضوری خدمات می‌دهیم.

خانعلی با بیان اینکه 95 درصد کارکنان هر دو دوز واکسن کرونا را دریافت کردند، ابراز کرد: پنج درصد مشکلات خاص داشتند و کلاس‌هایشان هم به‌صورت غیرحضوری برگزار می‌شود.

به گفته وی؛ 859 دانش‌آموز واجد شرایط واکسیناسیون داریم که 231 نفر دز اول را زدند و حدود 200 نفر هر دو دز را زده‌اند مابقی به‌صورت غیرحضوری آموزش فرامی‌گیرند.

خانعلی از افتتاح دو استودیوی تولید محتوا در شهرستان های گرگان و علی آباد کتول خبر داد و گفت: برای راه اندازی این دو پروژه 120 میلیون تومان هزینه شده است.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.