1403-02-31 00:09
176
0
90061
 امام‌جمعه مینودشت:

 حضرت معصومه (س) به‌عنوان ملجأ و پناهگاه مردم در سختی‌ها است

 امام‌جمعه مینودشت: حضرت معصومه (س) به‌عنوان ملجأ و پناهگاه مردم در سختی‌ها و مشکلات شناخته می‌شوند. بسیاری از مردم در مواقع گرفتاری و نیاز به این بانوی بزرگوار توسل می‌جویند و از کرامات و عنایات ایشان بهره‌مند می‌شوند.

حجت‌الاسلام رضا کشیری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری و تحلیلی «گلستان ما»، گفت: مسلماً، وجود حضرت فاطمه معصومه (س) در شهر قم، بزرگ‌ترین برکت و موهبتی است که خداوند متعال به این شهر و مردم آن عطا فرموده است. قم به‌واسطه حضور این بانوی کریمه، به‌عنوان پایتخت مذهبی ایران شناخته می‌شود و از جایگاه و منزلت ویژه‌ای در میان شیعیان جهان برخوردار است.

وی افزود: یکی از مهم‌ترین برکات وجود حضرت معصومه (س)، رونق علم و دانش در شهر قم است. از دیرباز، قم به‌عنوان مرکز حوزه‌های علمیه شیعه شناخته شده و علمای برجسته‌ای در این شهر پرورش یافته‌اند. این امر، بدون شک، مرهون برکات و فضایل حضرت معصومه (س) است.

امام‌جمعه مینودشت ادامه داد: علاوه بر این، وجود حرم مطهر حضرت معصومه (س) در قم، این شهر را به یکی از مهم‌ترین قطب‌های گردشگری مذهبی تبدیل کرده است. سالانه زائران بسیاری از سراسر ایران و جهان به این شهر مقدس مشرف می‌شوند و از فیض زیارت این بانوی بزرگوار بهره‌مند می‌شوند و همچنین، حضرت معصومه (س) به‌عنوان ملجأ و پناهگاه مردم در سختی‌ها و مشکلات شناخته می‌شوند. بسیاری از مردم در مواقع گرفتاری و نیاز به این بانوی بزرگوار توسل می‌جویند و از کرامات و عنایات ایشان بهره‌مند می‌شوند.

حجت‌الاسلام کشیری تصریح کرد: حضرت فاطمه معصومه (س) الگوی کامل تقوا، علم، معرفت و ولایت‌مداری هستند. ایشان در دوران زندگی خود، همواره مطیع اوامر الهی و امام‌زمان خود بودند و در مسیر ترویج معارف اسلامی و دفاع از حق و حقیقت تلاش می‌کردند.

وی تأکید کرد: ما نیز باید با الگوگیری از سیره و آموزه‌های این بانوی بزرگوار، در مسیر بندگی خدا گام برداریم، علم و دانش خود را افزایش دهیم، نسبت به ائمه اطهار (ع) ولایت‌مدار باشیم و در دفاع از ارزش‌های اسلامی کوشا باشیم و باید از صبر و استقامت ایشان در برابر سختی‌ها و مشکلات درس بگیریم. حضرت معصومه (س) در طول زندگی خود، با مشقات و سختی‌های فراوانی روبرو شدند، اما همواره صبر و شکیبایی پیشه کردند و از ایمان و تقوای خود دست نکشیدند.

حجت‌الاسلام کشیری در پایان گفت: امیدوارم که بتوانیم با الگوگیری از سیره و آموزه‌های این بانوی کریمه، زندگی خود را بر اساس تعالیم و ارزش‌های اسلامی بنا کنیم و در مسیر سعادت و رستگاری گام برداریم.

 انتهای خبر/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.