1402-10-19 23:53
280
0
88309
مدیر کل هواشناسی گلستان خبر داد:

ثبت ۲۳۵ هزار هکتار پهنه برفی در گلستان

مدیرکل هواشناسی گلستان با اشاره به افزایش ۲۵ درصدی پوشش برف در ارتفاعات این استان گفت: هم اکنون ۲۳۴ هزار و ۷۰۰ هکتار پهنه برفی در گلستان وجود دارد.

به گزارش «گلستان ما»، امان محمد کمالی در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: پس از بارش‌های مطلوب ابتدای این هفته، سطح پوشش برفی در استان گلستان به ۲۳۴ هزار و ۷۰۰ هکتار افزایش یافت که نسبت به سال گذشته ۲۵ درصد بیشتر شده است.

 وی گفت: سطح پهنه برفی در ارتفاعات استان گلستان در همین ایام طی سال گذشته ۱۷۶ هزار و ۲۰۰ هکتار بود.

 مدیرکل هواشناسی گلستان ادامه داد: از ابتدای سال زراعی میانگین بارش گلستان ۱۷۴.۲ میلی‌متر گزارش شده که این میزان ۵۶.۱ درصد بیشتر از مدت مشابه سال گذشته و ۲۱.۹ درصد بیشتر از دوره بلندمدت آماری است.

 به گفته کمالی؛ از ابتدای سال زراعی جاری ۳۶.۷ درصد از سهم بارشی سالانه گلستان محقق شده است.

 وی همچنین از ورود سامانه ناپایدار جوی به گلستان از فردا (چهارشنبه) خبر داد و افزود: این سامانه تا جمعه در استان، افزایش ابر، بارش پراکنده باران، در ارتفاعات ریزش برف، کاهش نسبی دما را سبب می‌شود.

 در همین راستا؛ مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گلستان هم امروز به خبرنگاران گلستان گفت: جریان رودخانه‌ها بر اساس ایستگاه‌های مبنا در مدت مهرماه تا دی‌ماه سال جاری، نسبت به دوره شاخص در حوزه قره‌سو ۸/۱۷ درصد کاهش، در حوزه گرگانرود ۳۲ درصد کاهش و در حوزه خلیج گرگان ۴۱ درصد افزایش داشته است.

 ایرج حیدریان بیان کرد: ذخیره آبخوان کم‌عمق استان در ماه آذر سال گذشته ۶۶.۳۲ میلیون مترمکعب کاهش و در مقایسه با متوسط سی و دو سال گذشته ۲۸۶.۳۶ میلیون مترمکعب کاهش را نشان می‌دهد.

 وی تصریح کرد: ذخیره آبخوان عمیق استان نیز در آذرماه سال جاری در مقایسه با ماه آذر سال گذشته ۳۵.۹۱ میلیون مترمکعب کاهش و در مقایسه با متوسط بیست و دو سال گذشته ۱۰۵.۰۵ میلیون مترمکعب کاهش نشان می‌دهد.

گفتنی است؛ سال گذشته و بنا بر آمار سازمان جهاد کشاورزی گلستان حدود ۱۰۰ هزار هکتار از اراضی زراعی استان گلستان دچار بد سبزی شده یا هیچ محصولی برداشت نشده است. استان گلستان حدود ۶۰۰ هزار هکتار اراضی زراعی دارد و از قطب‌های اصلی کشاورزی در کشور تلقی می‌شود.

منبع: فارس

انتهای خبر/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.