1403-05-31 20:40
142
0
91129
مدیرکل جهاد کشاورزی گلستان خبر داد:

تولید ۱.۵ میلیون تن گندم در گلستان

مدیرکل جهاد کشاورزی گلستان گفت: از بیش از ۳۶۷ هزار هکتار از گندمزارهای استان امسال توانستیم بیش از یک میلیون و ۴۵۰ هزار تن گندم تولید کنیم.

به گزارش خبرنگار سرویس اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «گلستان ما»؛ محمد برزعلی عصر امروز در جمع اصحاب رسانه استان گلستان اظهار کرد: ۱۰۰ پروژه با اعتبار ۹ هزار و ۶۵۸ میلیارد ریال هزینه در برداشته است که با بهره‌برداری از این پروژه‌ها یک هزار و ۱۰۱ نفر اشغال مستقیم به وجود می‌آید و پنج هزار و ۹۵۸ خانوار نیز از آن بهره‌مند می‌شود.

مدیرکل جهاد کشاورزی گلستان ادامه داد: ۴۹ پروژه آب‌وخاک، ۶ پروژه در حوزه تولیدات گیاهی، ۱۶ پروژه حوزه تولیدات دامی پنج پروژه در حوزه شیلات و پرورش آبزیان و ۱۸ پروژه در حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری و ۶ پروژه در حوزه صنایع تبدیلی و کشاورزی به مناسبت هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد.

برزعلی بیان کرد: در تولید گندم و چغندرقند پاییزه رتبه دوم کشور، در حوزه تولید دانه‌های روغنی و گوشت مرغ و توتون و نهال زیتون رتبه نخست کشور را در کشور داریم، در حوزه پنبه و میوه‌های هسته‌دار رتبه سوم کشور و در حوزه تولید ماهیان گرمابی و برنج و زعفران و مرکبات رتبه چهارم کشور را داریم.

وی افزود: از بیش از ۳۶۷ هزار هکتار از گندمزارهای استان امسال توانستیم بیش از یک میلیون و ۴۵۰ هزار تن گندم تولید کنیم.

مدیرکل جهاد کشاورزی گلستان خاطرنشان کرد: پیش‌بینی ما این است که یک هزار و ۳۷۰ تن شلتوک در استان تولید شود و ۱۰۶ هزار تن تولید کلزا از سطح ۴۸ هزار و ۵۰۰ هکتار برداشت شده است.

برزعلی خاطرنشان کرد: در این فاصله ۳ هزار و ۳۸ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری برای مشارکت در ۷ هزار طرح در بخش کشاورزی اتفاق افتاده و این سرمایه‌گذاری ۸ هزار و ۴۲۴ نفر فرصت شغلی ایجاد کرده است.

وی افزود: ۲۷ واحد تولیدی با پرداخت تسهیلات یک هزار میلیارد ریال در استان احیاء شده که ۲۶۶ نفر ایجاد اشتغال داشته است.

انتهای خبر/

 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.