1402-05-30 11:52
996
0
86182
فرماندار کلاله:

تعهدات وزارت نفت در «فرودگاه کلاله» محقق نشده است

فرماندار کلاله با اشاره به اینکه اراده‌ای در سطح ملی برای فعال‌کردن فرودگاه کلاله نیست، گفت: هنوز تعهدات وزارت نفت در «فرودگاه کلاله» محقق نشده است.

 به گزارش گلستان ما، فرهاد شیبک امروز در قرارگاه خبری شهید همدانی اظهار کرد: فرودگاه کلاله رقیب فرودگاه گرگان نیست، متأسفانه اراده‌ای در سطح ملی برای فعال‌کردن فرودگاه کلاله وجود ندارد.

 وی تصریح کرد: ساختمان مسافری و برج مراقبت فرودگاه کلاله کامل است، سیستم‌های ناوبری و ساختمان تکنیکال این فرودگاه کامل و آماده برای پرواز است گرچه در مقاطعی پرواز از این فرودگاه انجام شد؛ ولی متأسفانه به بهانه نداشتن جایگاه سوخت این فرودگاه تعطیل شد، بهانه‌هایی که ایرلاین‌ها و شرکت‌های هواپیمایی ایراد می‌کردند.

 فرماندار کلاله توضیح داد: ما ظرفیت عظیم جمعیتی و اقتصادی را در شرق استان داریم، در نگاه اول اگر به فرودگاه کلاله صرفاً به‌عنوان یک فرودگاه مسافری نگاه کنیم جفا کردیم این ظرفیت بزرگ در استان مغفول مانده بود که توسط دولت سیزدهم موردتوجه قرار گرفت.

 شیبک تأکید کرد: جایگاه سوخت فرودگاه کلاله در مصوبات سفر رئیس‌جمهور گنجانده شد قرار شد شرکت 25 میلیارد تومان شرکت فرودگاه‌ها و 20 میلیارد تومان وزارت نفت تقبل کنند تا این فرودگاه فعال شود.

 وی گفت: در هفته دولت سال گذشته کلنگ این پروژه به زمین خورد همه اقدامات اعم از تعیین نقشه‌ها و آزمایش‌های خاک انجام شد حتی بخشی اعتبارات را مجموعه شرکت فرودگاهی تخصیص داد پیگیری‌های زیادی انجام شد؛ اما متأسفانه وزارت نفت هنوز به تعهدات خود نسبت به فرودگاه کلاله عمل‌نکرده و پای‌کار نیامدند، گرچه در جلسات اخیر قول داده شد تا این موضوع را انجام دهند.

 فرماندار کلاله از خبرنگاران خواست تا این ظرفیت از فضای کشوری مطالبه کنند و گفت: اصلاً نگاه مسافری به فرودگاه کلاله ندارم، چراکه چنین رویکردی اشتباه است اگر ما در استان فکر کنیم فرودگاه کلاله رقیب فرودگاه گرگان است سخت در اشتباه هستیم.

 شیبک توضیح داد: فرودگاه کلاله به‌عنوان ظرفیت پروازی می‌تواند هاب و منطقه ویژه اقتصادی شود و حتی ظرفیتی برای اطفای حریق باشد، در روزهای گذشته بخش زیادی از جنگل‌های هیرکانی در شرق گلستان دچار حریق شد؛ اما فعال نبودن این ظرفیت باعث شد تا شاهد سوختن این ثروت ملی باشیم.

 انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.