1398-05-09 16:32
961
0
64744
مدیرکل آموزش و پرورش استان گلستان:

تعمیرات ۳۰۰ مدرسه در مناطق سیل‌زده گلستان تا مهرماه به پایان می‎رسد

مدیرکل آموزش و پرورش استان گلستان گفت: حدود ۳۰۰ مدرسه در مناطق سیل‌زده استان نیازمند تعمیر است که با همکاری سپاه، گروه‌های جهادی و مردمی مرمت این مدارس تا پیش از فرارسیدن مهرماه به اتمام می‌رسد.

به گزارش گلستان ما به نقل از تسنیم، احسان گوهری‌راد امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: برای ریشه‌کنی بی‌سوادی همه دستگاه‌ها و مردم باید پای کار باشند و اسامی بی‌سوادان و کم‌سوادان را به آموزش و پرورش ارائه دهند تا بتوانیم برای سوادآموزی آنان برنامه‌ریزی کنیم.

وی با بیان اینکه استان در سوادآموزی کمبود اعتبار ندارد، گفت: هدفگذاری امسال سوادآموزی به 12 هزار و 500 نفر از افراد بی‌سواد و کم‌سواد در استان است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همچنین به برگزاری‌ برنامه‌های اوقات فراغت اشاره کرد و گفت: برنامه‌های اوقات فراغت امسال با رویکرد مهارت‌آموزی به ویژه در مناطق کمتر توسعه یافته و سیل‌زده در حال انجام است.

 وی به بازسازی مدارس در مناطق سیل‌زده استان هم اشاره کرد و یادآور شد: در سیل اخیر به 324 مدرسه در استان خسارت وارد شد که حدود 300 مدرسه با انجام تعمیرات مهیای حضور دانش‌آموزان خواهد شد.

گوهری‌راد بیان داشت: برهمین اساس با همکاری سپاه و گروه‌های جهادی، خیران و گروه‌های مردمی مدارس تعمیری تا پیش از فرارسیدن مهرماه مرمت و تحویل آموزش و پرورش خواهد شد.

وی گفت: برای احداث دوباره مدارس تخریبی نیز کمک‌های خوبی از سوی خیران و سازمان نوسازی مدارس انجام شده و احداث چند مدرسه بزرگ نیز در مناطق سیل‌زده استان آغاز شده است. قرار شد عوارض و پروانه ساخت این واحدها در مناطق سیل‌زده از خیران و آموزش و پرورش دریافت نشود که این امر روند کار را تسریع کرده است.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.