1400-12-06 12:13
506
0
78834

تشنگی خلیج گرگان در کنار دریای خزر

معاون استاندار گلستان گفت: یک چهارم خلیج گرگان خشک شده است.

به گزارش گلستان ما؛ معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گلستان گفت: یک چهارم خلیج گرگان خشک شده است و ما برای احیای این خلیج نیازمند اعتبار ویژه هستیم.

عفت همدم افزود: شوری آب در این خلیج سه برابر است و متأسفانه تبخیر نیز سه برابر ورودی آب به خلیج است و اگر این خلیج رو به خشکی روند شاهد ایجاد پدیده ریزگردهای نمکی هستیم که محیط زیست منطقه را به چالش خواهد کشید.

وی گفت: خلیج گرگان نیازمند کمک است و احیای آن به توسعه استان و حفظ محیط زیست کمک خواهد کرد.

خانم همدم احیای این خلیج گرگان را کمک به حفظ محیط زیست و توسعه اقتصادی استان دانست و افزود: برای احیای این خلیج باید اعتبار ویژه در نظر گرفته شود و مانند دریاچه ارومیه یک دغدغه ملی ایجاد شود و اگر این خلیج خشک شود ما شاهد ریزگردهای نمکی خواهیم بود که بسیار برای محیط زیست و مردم منطقه زیان بار خواهد بود.

وی با اشاره به گذشت شش سال از تشکیل کمیته ملی نجات خلیج گرگان گفت: بعد از گذشت این سال‌ها هنوز اقدام عملی در حوزه احیای خلیج انجام نشده است.

همدم گفت: در حال حاضر دو مرحله برای احیای خلیج مطالعات انجام و طرح‌ها تعیین تکلیف شده‌اند اما برای عملیاتی کردن این طرح‌ها نیازمند ردیف اعتباری ویژه‌ای هستیم.

وی لایروبی ۵۰۰کیلومتر از طول رودخانه‌های استان را ضروری دانست گفت: در این سال‌ها تنها توانسته‌ایم ۱۹کیلومتر را لایروبی کنیم و اگر بخواهد مسیر همین گونه طی شود ما باید شاهد خشک شدن خلیج گرگان باشیم.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.