1400-06-28 16:05
944
0
76185
رئیس مرکز اسلامی گلستان خبر داد؛

تبلور حضور موثر روحانیون گلستان در مهرواره اوج برای حل مشکلات مردم

رئیس مرکز اسلامی استان گلستان با اشاره به اجرای موفق طرح مهرواره همدل در استان از تبلور حضور موثر روحانیون گلستانی برای حل مشکلات مردم در سطح استان خبر داد.

به گزارش گلستان ما، حجت‌الاسلام نورعلی دیلم عصر امروز در آئین انعقاد تفاهمنامه همکاری مشترک بین مرکز اسلامی استان گلستان و اداره کل تبلیغات اسلامی اظهار کرد: قرارگاه فرهنگی باید تشکیل شود و آسیب‌های اجتماعی مورد رصد قرار گرفته و در راستای حل آن اقدام اساسی برداشته شود.

وی بر لزوم تبیین و ترویج گفتمان جهان اسلام و گفتمان امامین انقلاب تاکید کرد و افزود: خدمت‌رسانی به نیازمندان و محرومان همواره باید اولویت قرار بگیرد این وظیفه دستگاه‌ها است، این فرهنگ باید بومی شود و در این زمینه هم‌افزایی کنیم، نباید فقط به چند برگه تفاهم‌نامه اکتفا شود، ترسیم چشم‌انداز آینده افق روشنی را ترسیم می‌کند.

رئیس مرکز اسلامی استان گلستان با اشاره به اینکه همدلی در استان در هر دو مجموعه تبلیغات اسلامی و مرکز اسلامی اتفاق افتاده ‌است، گفت: نیروهای جوان، انقلابی و جهادی در تبلیغات اسلامی مشغول فعالیت هستند که باید با تلاش خستگی‌ناپذیر بتوانیم در کنار هم و با محور این تفاهم‌نامه اقدامات خوبی رقم بزنیم و این تفاهم‌نامه بتواند به قرارگاه فرهنگی کمک کند.

دیلم ادامه داد: هرجا قرارگاه فرهنگی قوی عمل کند برنامه‌ها هدفمند و همپوشانی‌ها بهتر است، قرارگاه فرهنگی باعث می‌شود تا کارها هدفمند پیش برود، هدف تفاهم‌نامه هم‌افزایی در موضوعات مختلف است.

وی با بیان اینکه هدف اصلی ما ترویج فرهنگ وحدت و تقریب مذاهب است، گفت: استان ما تلفیقی از اقوام مختلف می‌باشد، دشمن همواره آماده توطئه آفرینی و فتنه‌انگیزی است و نگاه نمی‌کند که یک استاد دانشگاه به مقدسات توهین کرد یا یک فرد عادی؛ بلکه این اتفاق را تعمیم به انقلاب اسلامی می‌دهد.

رئیس مرکز اسلامی استان گلستان بیان کرد: محبت به اهل‌بیت علیه‌السلام را باید ترویج کنیم، برنامه‌های علمی و تولید محتوا در این زمینه باید تقویت شود، معارف انقلاب اسلامی و نگاه امامین انقلاب را در همه حوزه‌هایی که ضرورت دارد و در قالب برنامه‌های حلقه‌های معرفتی و بصیرتی تبیین کنیم.

به گفته دیلم؛ مهرواره‌ اوج نشان داد وحدت عملی در استان گلستان وجود دارد که مصادیق زیادی را می‌توان اشاره کرد، یکی از مصادیق آن وحدت است و اعتمادسازی بین مردم و مسئولان؛ اتفاقی که در زمان سیل و فعالیت‌های محرومیت‌زدایی صورت گرفت به تقویت وحدت شیعه و سنی منجر شد.

وی بیان کرد: در حوادث مختلف که مردم گرفتار شدند دستگاه‌های مختلف اجرایی پای کار آمدند و در مراوه‌تپه دیدیم که آهنگ خدمت‌رسانی، تلاش و محرومیت‌زدایی ایجاد شد، بیمارستانی را ایجاد کردند که در مرکز استان کمتر دیده می‌شود و این فعالیت‌ها نشان می‌دهد که هرچه دستگاه‌ها خدمات انقلاب اسلامی را در دل روستاها توسعه دهند، دشمن نمی‌تواند بذر ناامیدی را در جامعه اسلامی ایجاد کند.

دیلم گفت: از سال 99 تاکنون روند شناسایی روحانیون مساجد استان گلستان اعم از شیعه و سنی انجام گرفت و این بانک اطلاعاتی می‌تواند در تقویت کارکردهای اجتماعی موثر باشد

وی با بیان اینکه گلستان در مهرواره اوج جزو استان‌های پیش‌قدم است، بیان کرد: این طرح پیوند ارکان بین مسجد را نشان می‌دهد، نگرش به نماد دین و روحانیت با محرومیت‌زدایی بیشتر می‌شود اعتماد به روحانیت تقویت شده است و این روند اثرات خوبی در جامعه به همراه دارد.

 معاون فرهنگی مرکز اسلامی استان گلستان نیز در این جلسه گفت: مرکز اسلامی و تبلیغات اسلامی دو بال نظام هستند که مردم و جامعه مخاطب این دو نهاد را به‌عنوان دستگاه حاکمیتی می‌بینند که هر قدر در کنار یکدیگر هم‌افزایی بیشتری داشته باشند و موضوعات موازی‌کاری نشود قدرت نظام را نشان می‌دهد.

علیرضا شابدین با تاکید بر اینکه در مباحث قرآنی و فرهنگی باید رضایت مردم محقق شود، افزود: مرکز اسلامی با ندای بلند خود می‌تواند برای پیشبرد این هدف لبیک بگوید نگاهمان این است هر چه بیشتر نورانیت این کار دیده شود نتایج عمیق‌تری به دست می‌آید.

وی با بیان اینکه هزار و 600 مسجد اهل مسجد اهل‌سنت و هزار و 950 امام‌جماعت تحت پوشش مرکز اسلامی است، گفت: در 78 منطقه استان مصلای نماز جمعه اهل‌سنت وجود دارد و 82 امام‌جمعه در مساجد مستقر هستند.

شابدین با اشاره به اینکه باید مسجد به‌عنوان محور کار باشد، گفت: تمام ظرفیت‌ها باید در درون مسجد اتفاق بیفتد که اعتماد مردم به مسجد بیشتر شود.

انتهای پیام

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.