1401-07-02 11:20
409
0
81657

تبدیل ابنیه تاریخی قاجار به کاخ موزه زنان در دفاع مقدس

کاخ آغامحمدخان قاچار به کاخ موزه زنان در دفاع مقدس تبدیل می شود.

به گزارش گلستان ما؛ با حضور جواد واحدی معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌ها وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، سردار علی ملک شاکوهی، فرمانده سپاه نینوا استان گلستان، محمد جواد ساوری مدیرکل میراث فرهنگي،گردشگری و صنایع دستی استان ،نادر زینالی مدیرکل استان‌ها و تشکل‌ها وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، سیدمحمدرضا سیدالنگی شهردار گرگان، رسول شکری‌نیا، مدیرکل صداوسیمای استان عملیات اجرایی مرمت و احیای کاخ آغا محمد خان شروع شد.

محمد جواد ساوری مدیرکل میراث فرهنگي،گردشگری و صنایع دستی استان گلستان گفت:  بنا است این مکان به کاخ موزه زنان در دفاع مقدس تبدیل شود.

وی بیان کرد: این کاخ موزه زنان در دفاع مقدس در اختیار سپاه قرار بگیرد و مردم از این مکان بازدید می کنند و با عقب تاریخی خود را بیشتر بشناسند.

این مقام مسئول بیان کرد: باید میراث تاریخی را حفاظت کنیم، به نیابت و توسل به خون شهدایی که از این مکان به دفاع مقدس اعزام شدیم کار را آغاز خواهیم کرد.

ساوری تاکید کرد: در دفاع از ابنیه تاریخی که شناسنامه فرهنگی ما به شمار می‌روند ذره‌ای درنگ نخواهیم کرد و با تلاش میراث فرهنگی اتفاقات خوبی را رقم خواهیم زد.

علی ملک شاهکوهی، فرمانده سپاه نینوا گلستان نیز در این مراسم گفت: بعد از پیروزی انقلاب افرادی که می‌خواستند از این منطقه اعزام می‌شوند.

ملک شاهکوهی یادآور شد: این حسینه روبه روی این افراد محلی است که بر پیکر پاک این شهدا نماز خواند و امید داریم و دولت و مسئولان حمایت کنند و این مکان تاریخی بازسازی شود و در اختیار مردم قرار گیرد.

جواد واحدی معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌ها وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی نیز گفت: با اعتباراتی که در اختیار استان  قرار می دهیم این مکان را به شکل مناسبت در هفته دفاع مقدس مرمت می کنیم‌.

واحدی افزود: با زمان بندی انجام شده در آینده نزدیک این مکان به عنوان پارک موزه دفاع مقدس افتتاح می کنیم.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.