1402-10-19 10:29
1077
0
88296
سه روزی که به‌اندازه یک سال می‌ارزد؛

بیمه زندگی با خودسازی درونی و صلابت بیرونی

مسئولان استان گلستان خود را آماده برگزاری مراسم اعتکاف کردند و علاقه‌مندان می‌توانند از امروز برای این منظور اقدام کنند.

 به گزارش سرویس اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «گلستان ما»؛ اعتکاف تلنگری بر ناامیدی‌ها است و نگاه انسان در چند روزی که انسان تلاش می‌کند چشم بر مادیات دنیا بپوشد و تنها خدا را حاضر در روبه‌روی خود ببیند به زندگی تغییر می‌کند.

اراده‌ای فراتر از اراده انسان، دستی مهربان بر زندگی ما احساس می‌شود و دیگر هیچ تنهایی احساس غربت نمی‌کند در دیار سبز علویان و استان گلستان نیز هر ساله مراسم اعتکاف برگزار می‌شود و مردم این دیار با خدای خود خلوت کرده و از نور معنویت الهی سرشار می‌شوند.

حضور نوجوانان و جوانان در کنار آنهایی که سن و سالی را سپری کردند، گاه تصاویر زیبایی از مراسم اعتکاف خلق می‌کند که نشان از استحکام یک فرهنگ دارد و آن نیز ریشه در الهی بودن است.
 در این روزها نیز مسئولان استان گلستان در صدد هستند بستر مناسبی برای برگزاری مراسم اعتکاف فراهم سازند.

حجت‌الاسلام عباس گرزین در این زمینه گفت: همان‌طور که مقام معظم رهبری بارهاوبارها تأکید کردند و در بیانیه گام دوم نیز ذکر شده یکی از رویش‌های مهم انقلاب اسلامی اعتکاف است که نشان‌دهنده رشد معنویت به‌ویژه در نوجوانان و جوانان در جامعه است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گلستان ادامه داد: هر ساله بر تعداد معتکفین افزایش‌یافته به‌ویژه شاهد حضور نوجوانان و جوانان هستیم این مراسم در پنج تا ۷ بهمن برگزار می‌شود.

گرزین بیان کرد: سال گذشته ۱۳ هزار و ۶۰۰ نفر را در اعتکاف استان شاهد بودیم و امسال باتوجه‌به حجم استقبال که جوانان و نوجوانان و مردم عزیز داشتند برآورد ما این است که حدود ۲۵ هزار نفر در سطح ۴۰۰ مسجد در تمامی شهرها و شهرستان‌ها و روستاها معتکف شوند و زمینه حضور آنها را فراهم می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: دعوت ما مانند پارسال این‌گونه است که در اعتکاف‌های مادر و دختری و پدر و پسری و به‌خصوص نوجوانان مردم عزیز شرکت کنند و دفاتر تبلیغات اسلامی در همه شهرستان‌ها از امروز آمادگی ثبت‌نام را داد و عزیزان با مراجعه به این مراکز در مراسم اعتکاف ثبت‌نام کنند.

این مقام مسئول بیان کرد: بنای ما بر این است که اعتکاف امسال را با شعار «اعتکاف معنویت تمدن‌ساز» رویکرد ویژه را در سطح استان داشته باشیم؛ امسال انتخابات را در پیش داریم و با شعار تمدن‌ساز نگاه ویژه‌ای به مسئله جهاد تبیین و پاسخ به شبهات که در افکار عمومی وجود داشته خواهیم داشت.

گرزین ابراز داشت: از همه مردم عزیز که در این چهار سال بار اصلی مراسم اعتکاف را به دوش کشیدند دعوت می‌کنم و اگر تمایل دارند و دوست دارند قدری از هزینه‌های معتکفان کاسته شود در این زمینه کمک کنند و مهمانی جوانان و نوجوانان بیشتری حضور داشته باشند و لذا برای این منظور می‌توانند به ادارات تبلیغات اسلامی استان مراجعه کنند.

حجت‌الاسلام سید جواد از آغاز ثبت‌نام مراسم معنوی اعتکاف در شهرستان گرگان خبر داد و گفت: علاقه‌مندان می‌توانند به امام‌جماعت مساجد شهر و روستاهای خود مراجعه و نسبت به ثبت‌نام خود اقدام کنند.
 رئیس اداره تبلیغات اسلامی گرگان با بیان اینکه سال ۱۴۰۱ بیش از چهارهزار نفر از شهروندان در مراسم معنوی اعتکاف شرکت کرده بودند، افزود: سال گذشته این مراسم معنوی در بیش از ۴۲ مسجد شهرستان گرگان برگزار شد.

وی یادآور شد: دختران، جوانان، اعتکاف اولی‌ها، دانش‌آموزان، دانشجویان، طلاب، بانوان و برگزاری این مراسم در مناطق حاشیه شهرها از اولویت ما در موضوع اعتکاف است.
 محمدزاده اظهار کرد: تمام اعضا هیئت‌امنا مساجد، روحانیون، مبلغین و مبلغان در تلاش هستند تا اعتکاف امسال هرچه باشکوه‌تر برگزار کنند.
 
 ماه رجب فرصت بسیار بزرگ برای انس با خداوند وهاب است که هر انسانی این فرصت بسیار بزرگ را دارد تا غبار اندوه دنیوی را از دل خود تکانده و به همراه آن تمامی خوشی‌ها و لذات فانی و زودگذر این دنیا را تدفین کند و به‌جای آن انس با خداوند را جایگزین کرده و به درجه نابی از مقبولیت و عبودیت در نزد خدا دست یابد چرا که این امر لذتی بس والا به همراه دارد.حضور اقشار مختلف مردم از جمله کودکان، نوجوانان و
جوانان در مساجد به‌منظور تطهیر روح و روان در مساجد باعث شکوه مراسم اعتکاف می‌شود.

افرادی که در یک‌دست قرآن و دست دیگر را به‌سوی آسمان به نیت برآورده‌شدن حاجات خود بلند کرده‌اند و با سوز و آه دل برای گناهان خود طلب آمرزش و بخشش دارند زیبایی خاصی را در میان اشک‌های معتکفین به همراه سوز عاشقانه و عارفانه به تصویر می‌کشد که باعث می‌شود هر ساله بر عظمت این مراسم معنوی افزوده شود.

انتهای خبر/
 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.