1402-04-02 01:15
701
0
85462
حجت‌الاسلام عالی در گرگان:

برای حکومت امام زمان (عج) کادر تربیت کنید

حجت‌الاسلام عالی؛ ارزش یک ملت را در ولایتداری و ایستادگی پای آرمان‌های انقلاب اسلامی دانست و گفت: برای حکومت مهدوی کادر تربیت کنید.

به گزارش گلستان ما، حجت‌الاسلام مسعود عالی امشب در سومین یادواره شهدای مدافع حرم و مدافع امنیت استان گلستان که در مصلی وحدت گرگان برگزار شد، اظهار کرد: به عنوان یک مومن وظیفه داریم برای بسترسازی ظهور امام دوازدهم تلاش کنیم، اصلی ترین کسی که زمینه‌ساز ظهور است امام زمان (عج) هستند، حضرت در زمان غیبت این کار را بصورت آشکار نمی‌کند بلکه توسط رهبران شیعه ریل‌گذاری تا ظهور اتفاق می‌افتد.

وی دستیابی به ولایت اجتماعی را مهمترین مرحله قبل از ظهور حضرت حجت مهدی موعود (عج) برشمرد و تصریح کرد: شیعه باید قبل از ظهور به ولایت اجتماعی برسد و پرچم را در جهان به اهتزاز درآورد.

سخنران همایش مدافع حرم و امنیت گلستان بیان کرد: در طول تاریخ شیعه، ولایت فردی نسبت به ائمه اطهار داشتند، اسامی اهل‌بیت علیهم‌السلام را روی فرزندانشان می‌گذاشتند ولی ولایت اجتماعی با طاغوت بود و این ضعف وجود داشت، لذا امام زمان تشریف نیاوردند.

حجت‌الاسلام عالی توضیح داد: شیعه قبل از ظهور باید در ولایت فردی تسلیم اهل بیت باشد و هم در ولایت اجتماعی، طاغوت را کنار بگذارد، تا زمانی که جامعه تشیع به آمادگی تشکیل حکومت مهدوی نرسد امام زمان ظهور نمی‌کند.

وی با اشاره به اینکه ظهور امام زمان دوران عقلانیت است نه هوای و هوس، گفت: دوران ظهور امام عصر (عج) دوران قانون الهی و اجرای عدالت است، حرف زدن درباره این موضوعات آسان است اما برخی تحمل انجام و اجرای آن را ندارد.

حجت‌الاسلام عالی با اشاره به اینکه در زمان یازده امام قبلی، جامعه تحمل امامان را نداشتند، بیان کرد: خدا دوازدهمین امام را آنقدر در غیبت نگه می‌دارد که جامعه تحمل امام جامعه را داشته باشد. وی توضیح داد: مکرر در روایت آمده است که که قبل از ظهور امام زمان (عج)؛ از مشرق زمین یک پرچم بلند می‌شود که زمینه‌ساز ظهور حضرت است.

سخنران این همایش تاکید کرد: در این حکومت زمینه‌ساز ظهور باید سه اتفاق بیفتد نخست اینکه قدرت و امکانات برای امام زمان عج فراهم شود، البته نباید برای ظهور، رویایی فکر کنید قرار نیست با معجزه و تخیلات ظهور اتفاق بیفتد، امام احتیاج به امت نیاز دارد.

حجت‌الاسلام عالی افزود: مردم در این حکومت زمینه‌ساز باید تسلیم ولی بودن و در شبهات امام را تنها نگذاشتن را تمرین کنند، گمان نکنیم در شبهات تصدیق کردن ولی و شک نکردن به فرامین امام امت کار ساده‌ای است، در زمان امیرالمومنین مردم در فتنه‌ها به امام امت شک کردند.

وی با تاکید بر اینکه در حکومت زمینه‌ساز باید برای امام زمان عج کادر تربیت کنید، تصریح کرد: باید مدیر پاکدست، با عرضه و مدیری که وقتی به ثروت و قدرت دستش آمد خودش را خراب نکند.

سخنران این همایش با اشاره به اینکه کارهای بزرگ، سختی‌های بزرگ هم دارد، گفت: البته افتخارات آن نیز بزرگ است، وقتی حکومت درست می‌شود چهار تا مدیر نالایق هم پیدا می‌شود در یک چهارم نهج‌البلاغه گلایه‌های امیرالمومنین از مدیران نالایق است.

حجت‌الاسلام عالی؛ ارزش یک ملت را در ولایتداری و ایستادگی پای آرمان‌های انقلاب اسلامی دانست و گفت: باید برای حکومت امام زمان (عج) کادر تربیت کنید.

وی تاکید کرد: اگر می‌خواهید به امام زمان عج کمک کنید پای کار ولایت بایستد این حکومت باید تقویت شود، انتقاد اشکالی ندارد اما نباید تخریب کرد برای حل مشکلات نیاز به همدلی است.

سخنران این همایش گفت: هیچ قومی در طول تاریخ به اندازه ملت ایران پای کار ولایت نبوده است ، مردم ۴۴ سال تمام فشارهای اقتصادی و معیشتی را تحمل کرد و در این سختی‌ها تبدیل به یک قدرت بزرگ منطقه‌ای و جهانی شدن است.

عالی با تاکید بر اینکه همه از مشکلات اقتصادی دلخور هستیم، گفت: در این شرایط متحدین آمریکا به سمت ایران آمدند اینها شوخی نیست یک چرخشی در جهان صورت می‌گیرد و قدرت از غرب به شرق در حال انتقال است و ایران در این میان یک کنشگر فعال است و همین یکی از بسترسازی ها برای ظهور است.

وی ابراز امیدواری کرد مشکلات و ضعفها با تلاش شبانه روزی دولت حل می‌شود و تاکید: باید برخی از مدیران بی عرضه کنار گذاشته شوند.

انتهای پیام

 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.