1401-04-06 16:20
339
0
80601
رییس شورای حل اختلاف گلستان

بخشش گلستانی‌ها بالاتر از میانگین کشوری

رییس شورای حل اختلاف گلستان گفت: میانگین سازش درپرونده‌های شورای حل اختلاف در گلستان ۴۱ درصد می باشد که بیشتر از میانگین کشوری است.

به گزارش گلستان ما؛ رئیس شورای حل اختلاف گلستان گفت: میانگین سازش پرونده‌ها در کشور ۳۹ درصد است، در حالی که در گلستان ۴۱ درصد پرونده‌های ورودی به شعب شورای حل اختلاف با آشتی و گذشت طرفین مختومه شد.

احمد جعفری افزود: مشارکت ریش سفیدان و علما و استفاده از اعضای توانمند در شعب سازشی از علل بالابودن میانگین سازش پرونده‌ها در گلستان است.

وی تصریح کرد: پارسال یکصد و بیست و شش هزار پرونده در شورای حل اختلاف رسیدگی و مختومه شد که ۱۰ درصد بیشتر از سال پیش از آن بود.

رییس شورای حل اختلاف گلستان گفت: علاوه بر پرونده‌های ورودی به شعب شورای حل اختلاف استان، پارسال ۴۲ درصد پرونده‌های ثبت شده در دادگاه‌ها و دادسرا‌ها هم برای سازش به شعب شورا ارجاع شد که ۵۶ درصدشان با پادرمیانی اعضا شعب، کمک بزرگان، ریش سفیدان و گذشت بزرگوارانه طرفین پرونده‌ها ختم به خیر شد.

رئیس شورای حل اختلاف گلستان اظهار کرد: رسیدگی این پرونده‌ها در شعب شورا از شلوغی محاکم استان کاست و فرصت بیشتری برای قضات برای رسیدگی به پرونده‌های پیچیده فراهم کرد.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.