1402-02-09 14:10
438
0
84714
در لیست کمبودهای سلامت باید دیده شود؛

بار بهداشتی ۳ هزار مدرسه گلستان بر دوش ۱۷۷ مربی

هفته سلامت در حالی آغاز شد که بیش از ۳ هزار مدرسه گلستان با ۱۷۷ مربی بهداشت و سلامت پایش می‌شود.

به گزارش گلستان ما، هفته سلامت با شعار «سلامت برای همه با پزشکی خانواده» در حالی آغاز شد که بیش از ۳ هزار مدرسه گلستان با ۱۷۷ مربی بهداشت و سلامت پایش می‌شود.

همزمان با آغاز هفته سلامت با شعار «سلامت برای همه با پزشکی خانواده» زنگ مدارس به صدا درآمد؛ این آئین بصورت متمرکز در دبستان دخترانه حسین رجبی‌استرآبادی در گرگان نیز برگزار شد.

جبران کمبودهای بهداشتی مدارس با تربیت ۵۳ هزار دانش‌آموز سفیر سلامت

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان در این آئین از کمبود مربی بهداشت در مدارس سخن گفت و افزود: ۱۷۷ مربی بهداشت و مراقب سلامت در ۳ هزار مدرسه گلستان فعالیت دارند.

سیدرضا نظری با اشاره به تربیت ۵۳ هزار دانش‌آموز سفیر سلامت بیان کرد: کمبود مربی تاحدی با تربیت دانش‌آموزان سفیر سلامت برطرف شده است که در صورت جذب نیروی متخصص این کمبود به طور کامل رفع خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان با بیان این که برای ارائه خدمات بهتر به فرهنگیان، ۲ درمانگاه در گرگان و گنبدکاووس راه‌اندازی شده که در حال گسترش و تجهیز است، گفت: این ۲ درمانگاه شرایط دولتی دارند و در تلاش هستیم برای ارائه خدمات بیشتر، به صورت عمومی غیردولتی درآیند تا بتوان خدمات بیشتری به مردم ارائه داد.

افتتاح ۷۰۰ میلیارد ریال پروژه بهداشتی در هفته سلامت

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی گلستان نیز در این مراسم گفت: دانش‌آموزان نیروی انسانی کارآمد و مدیران تاثیرگذار آینده کشورمان خواهند بود که باید به سلامت آنها توجه شود.

سعید گل‌فیروزی از تداوم فعالیت‌های حوزه بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی با محوریت سلامت و بهداشت مدارس در تمام فصول سال خبرداد و افزود: این فعالیت در هفته سلامت (از نهم تا پانزدهم اردیبشهت) پررنگ‌تر است.

وی از افتتاح ۷۰۰ میلیارد ریال طرح و پروژه در حوزه بهداشت و درمان خبر داد و گفت: این پروژه‌ها امسال در هفته سلامت انجام می‌شود، همچنین هشت مرکز جامع سلامت شهری و روستایی و چهار خانه بهداشت در نقاط مختلف کلنگ‌زنی می‌شود.

فرهنگ‌سازی سلامت باید از مدارس آغاز شود

نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی نیز در این آئین گفت: سلامت و بهداشت در کنار آموزش و پرورش می‌تواند توسعه و آبادانی را به همراه داشته باشد.

رمضانعلی سنگدوینی اظهار کرد: سازندگی از مدارس آغاز می‌شود، زیرا دانش‌آموزان از مدرسه برای آینده کشور تربیت می‌شوند و باید در این حوزه کار فرهنگ‌سازی سلامت هم انجام شود.

نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی گفت: باید این مسیر در جامعه ادامه داشته باشد، زیرا غفلت از آن باعث از دست رفتن جوانان خواهد شد.

وی یادآور شد: کادر درمانی که در ایام کرونا جان خود را از دست دادند و شهید شدند، در واقع کار و تلاش‌شان کمتر از رشادت‌ها، ایثار و گذشت دوران دفاع مقدس نیست.

انتهای پیام

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.