1398-01-18 12:33
601
0
62408
پس از صدور دستور توسط رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران انجام شد؛

اهم اقدامات بنیاد شهید و امور ایثارگران پس از وقوع سیل در گلستان + تصاویر

نماینده ولی فقیه، معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران پس از وقوع سیل در استان های شمالی کشور در تاریخ 3 فروردین ماه دستور رسیدگی و پیگیری جبران خسارت حادثه دیدگان شاهد و ایثارگر مناطق سیل زده استان‌های گلستان و مازندران را صادر کرد.

به گزارش گلستان ما، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد علی شهیدی با تبریک سال نو و ابراز تأسف از حادثه سیل در استان‌های گلستان و مازندران گفت: بنیاد شهید و امور ایثارگران برای کمک به دستگاه‌های مسئول در امر یاری‌رسانی به هموطنان عزیز از همه ظرفیت‌ها و پتانسیل موجود در بخش‌های مختلف بنیاد در این زمینه استفاده می‌نماید.

1

معاون رییس جمهور ضمن صدور دستور رسیدگی به وضعیت خسارت دیدگان شاهد و ایثارگر افزود: متأسفانه حادثه سیل در استان‌های گلستان و مازندران موجب آسیب به تعداد زیادی از خانواده معظم شهدا و ایثارگران ساکن این مناطق شده است که باید رسیدگی به این موضوع در دستور کار معاونت توسعه مدیریت و منابع  و ادارات کل بنیاد در استان‌های مربوطه قرار گیرد.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به تشکیل ستاد رسیدگی به سیل زدگان شاهد و ایثارگر  و تمهیدات اندیشیده شده در مورد حادثه دیدگان جامعه ایثارگری ادامه داد: با توجه به پیش‌بینی‌های صورت گرفته، عزیزان ایثارگر تحت پوشش بیمه‌های عمر و حادثه و حوادث غیرمترقبه قرار دارند و لذا در شرایط فعلی می‌توانند از مزایای این بیمه‌ها استفاده کنند.

وی با اشاره به صدمه دیدن منازل عزیزان شاهد و ایثارگر اضافه کرد: منازل خانواده معظم شهدا و ایثارگران تحت پوشش بیمه قرار دارد و جبران خسارات وارده به این عزیزان توسط بنیاد پیگیری می‌شود.

راه‌اندازی ۲ کارگروه برای رسیدگی به وضعیت ایثارگران آسیب‌دیده در سیل‌های اخیر

جلسه ستاد مدیریت بحران بنیاد شهید و امور ایثارگران با موضوع بررسی آسیب‌های وارده و جبران خسارات به ایثارگران در سیل‌های اخیر به ریاست سید منصور میرمرادی معاون توسعه مدیریت و منابع بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار شد.

1

میرمرادی در این جلسه ضمن تبریک سال نو با اشاره به وقوع سیل در ابتدای سال جاری گفت: در روزهای نخست سال چندین استان از جمله گلستان، مازندران، لرستان، خوزستان، کرمانشاه، ایلام و فارس با وقوع سیل مواجه شدند که بعضی از استان‌ها دچار آسیب بیشتری هستند. خسارات وارده به مردم و ایثارگران در سیل‌های اخیر در 3 حوزه اماکن مسکونی، زمین‌های کشاورزی و اماکن کسب و کار است و نخستین گام ما در بنیاد شهید و امور ایثارگران در این راستا احصاء ظرفیت‌های قانونی برای پشتیبانی و حمایت از ایثارگران آسیب دیده است.

معاون توسعه مدیریت و منابع بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: همکاران ما در مناطق سیل‌زده حضور فعال و چشمگیری دارند و تمام تلاش خود را برای کمک انجام می‌دهند. همچنین تعدادی از همکاران بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز در مناطق سیل‌زده دچار خسارات شده‌اند. تلاش ما انجام مدیریت مناسب به گونه‌ای است که از تمام ظرفیت‌ها برای کمک به ایثارگران استفاده شود و در این مسیر از امکاناتی چون کمک‌های دولت محترم و سایر ظرفیت‌های پیش بینی شده استفاده می‌شود و با توجه به اینکه ایثارگران تحت پوشش بیمه‌های عمر، حوادث و حوادث غیرمترقبه قرار دارند، بیمه حوادث نیز وظیفه جبران خسارات وارده به منازل ایثارگران عزیز را بر عهده دارد.

میرمرادی در خصوص وضعیت بهداشتی مناطق سیل زده گفت: به دلیل آب‌گرفتگی امکان شیوع بیماری‌های واگیردار در این مناطق وجود دارد و در این زمینه کارگروهی با مسئولیت معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران تشکیل می‌شود تا با حضور در مناطق آسیب دیده و ارائه آموزش‌های لازم و معاینات برای جامعه ایثارگری از بروز این‌گونه بیماری‌ها جلوگیری کند.

وی ادامه داد: در بخش خدمات‌رسانی نیز کارگروه اجرایی با مدیریت معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران مسئولیت امور را بر عهده خواهد داشت. یکی از بخش‌هایی که در این زمینه علاوه بر خسارات مستقیم به ایثارگران باید مورد توجه باشد موضوع آسیب‌های وارده به گلزارهای مطهر شهداست که در این بخش نیز لازم است کارها از طریق کارگروه ساماندهی گلزارهای شهدا انجام شود.

محمود پاکدل معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز در این جلسه با بیان اینکه در حال حاضر کار امدادرسانی به سیل‌زدگان در حال انجام است افزود: فعالیت‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران در زمینه کمک‌رسانی به ایثارگران در حال انجام است و اکیپ‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران بویژه مددکاران اجتماعی و مشاوره باید در منطقه حضور داشته باشند.

عبدالرضا عباسپور معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز با اشاره به خطر شیوع بیماری در مناطق آسیب دیده گفت: در مورد این مسئله آموزش اهمیت بسیار زیادی دارد. همچنین حضور روانشناس، پزشک عمومی و متخصص و تأمین داروها و تجهیزات لازم درمانی برای ایثارگران ضرورت دارد.

سایر حاضران در این جلسه نیز به بیان نظرات و دیدگاه‌های خود پرداختند و مباحث فنی در خصوص نحوه خدمات‌رسانی به ایثارگران سیل زده بررسی شد.

اعزام‌های گروه‌های ارزیابی برای تعیین خسارات منازل ایثارگران به مناطق سیل‌زده

سید منصور میرمرادی پس از نشست ستاد رسیدگی و پیگیری جبران خسارت حادثه دیدگان شاهد و ایثارگر مناطق سیل‌زده استان‌های گلستان و مازندران گفت: در این نشست پس از بررسی آخرین وضعیت خسارات وارده به ایثارگران ساکن در این مناطق بر بهره‌مندی ایثارگران از تسهیلات مورد نظر دولت به عموم خسارت دیدگان تأکید و مقرر شد این موضوع توسط مدیران کل استان‌های مذکور پیگیری شده و علاوه بر آن بنیاد استان‌ها نیز با تمام توان ارائه خدمات مورد نیاز ایثارگران را پیگیری و رسیدگی ویژه با حداکثر ظرفیت را در دستور کار قرار دهند.

1

معاون توسعه مدیریت و منابع بنیاد با اشاره به تمهیدات بنیاد برای رسیدگی به ایثارگرانی که دچار حادثه می‌شوند گفت: عزیزان ایثارگر تحت پوشش بیمه‌ عمر و حوادث قرار دارند و خسارات وارده به این عزیزان پس از ارزیابی توسط شرکت بیمه‌گر تا سقف ۳۵۰ میلیون ریال پرداخت می‌شود.

وی تأکید کرد: با توجه به هماهنگی صورت گرفته با شرکت بیمه‌گر علاوه بر آغاز انجام مراحل ارزیابی در استان‌های گلستان و مازندران دو گروه ارزیابی نیز به منظور تعیین و تسهیل پرداخت خسارات منازل ایثارگران به استان‌های گلستان و مازندران اعزام می‌شوند.

حضور مستمر کارکنان بنیاد تا عادی شدن وضعیت در مناطق سیل‌زد

سید منصور میرمرادی پس از بازدید مناطق سیل‌زده استان گلستان و دیدار با خانواده معظم شهدا و ایثارگران این مناطق در نشست ستاد مدیریت بحران و رسیدگی به سیل‌زدگان شاهد و ایثارگر گفت: خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران حق بزرگی به گردن ملت ایران دارند و تمام تلاش خویش را برای خدمت به این عزیزان بکار خواهیم گرفت.

 1

وی در این نشست پس از بررسی آخرین وضعیت خسارات وارده به ایثارگران ساکن در این مناطق بر بهره‌مندی ایثارگران از تسهیلات موردنظر دولت به عموم خسارت دیدگان تأکید کرد و گفت: علاوه بر این بنیاد استان‌ها با تمام توان ارائه خدمات موردنیاز ایثارگران را پیگیری و رسیدگی با حداکثر توان را در دستور کار قرار دهند.

میرمرادی رفتار مردم استان گلستان در این واقعه را مثال‌زدنی دانست و پس از شرح بخش‌هایی از دیدارهای خود با ایثارگران خسارت دیده گفت: تلاش‌های مردم گلستان در کمک به سیل‌زدگان در سخت‌ترین شرایط تبلور ایثار اجتماعی است ضمن اینکه روحیه ایثارگران خسارت دیده در این حادثه بسیار آموزنده بود و من از این عزیزان غیور درس صبوری و حلم آموختم.

وی بابیان اینکه تمهیدات لازم برای جبران خسارت‌های وارده به ایثارگران اندیشیده شده است گفت: عزیزان ایثارگر تحت پوشش بیمه‌های حوادث غیرمترقبه قرار دارند و خسارات وارده به این عزیزان پس از ارزیابی توسط شرکت بیمه‌گر تا سقف ۳۵۰ میلیون ریال قابل پرداخت خواهد بود و حفظ حقوق ایثارگران به عنوان بیمه شده در این زمینه ضروری است.

معاون توسعه مدیریت و منابع بنیاد در خصوص گلزارهای شهدای آسیب‌دیده در سیل گفت: بنیاد گلستان باید در اسرع وقت با هماهنگی‌های لازم با استانداری کارگروه گلزارها را تشکیل داده و مرمت گلزارهای مطهر آسیب دیده با توجه به رهنمودهای مقام معظم رهبری در دستور کار قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه موضوع درمان جامعه ایثارگری از اولویت‌های مهم بنیاد است گفت: با توجه به مشکلات موجود در منطقه، گروه‌های پایش سلامت نقش جدید و مهمی در موضوع درمان ایثارگران ایفا می‌کنند و باید تقویت شوند ضمن اینکه همه نیازهای درمانی ایثارگران تحت پوشش کامل قرار دارد و اگر مشکلی نیز در این زمینه وجود دارد باید به سرعت پیگیری و رفع شود.

میرمرادی ادامه داد: از ساعات اولیه بروز حادثه در استان گلستان، مسئولین بنیاد استان در منطقه حضورداشته و به‌صورت مستمر در حال دیدار با خانواده معظم شهدا و ایثارگران این مناطق هستند، ضمن اینکه ادارات بنیاد شهید و امور ایثارگران مناطق سیل‌زده نیز با تمام توان و به‌صورت شبانه‌روز مشغول خدمات‌رسانی به عزیزان شاهد و ایثارگر آسیب‌دیده هستند.

کمک‌رسانی مردم شریف به سیل‌زدگان تبلور ایثار اجتماعی است

مدیرکل بنیاد گلستان گفت: خانواده‌های بزرگ شهدا و ایثارگران، مردم شریف و مسئولین استان در این ایثار با تمام توان خود پای‌کار هستند و با سرکشی مداوم به سیل‌زدگان تلاش می‌کنند آرامش را به آن‌ها و خانواده‌هایشان بازگردانند.

1

اسرافیل وزیری در بازدید مناطق سیل زده گفت: کمک‌رسانی و همدردی خانواده‌های معظم شاهد ایثارگر و مردم شریف به سیل‌زدگان تبلور ایثار اجتماعی است. در همین راستا به‌منظور کاهش آلام عزیزان حادثه‌دیده تلاش شده است تا ضمن کمک‌رسانی، اکیپ‌هایی از کارکنان و معتمدین بنیاد به میان افراد سیل‌زده در روستاها و اماکن محل اسکان رفته و به آن‌ها اطمینان خاطر دهند که مشکلاتشان مرتفع خواهد شد.

وی اظهار داشت: به حول و قوه الهی با همکاری مدیران ارشد استان و فرمانداران تمهیدات لازم برای خدمت‌رسانی مطلوب به خسارت دیدگان از طریق ستاد مدیریت بحران در نظر گرفته‌شده است و خوشبختانه خسارات جانی به خانواده‌های شاهد و ایثارگر تاکنون به وجود نیامده است.

مدیرکل بنیاد استان گلستان ضمن تقدیر از کمک تمامی دستگاه‌ها و مردم استان بیان داشت: امید است در طول روزهای آتی با همکاری دلسوزان استان تمامی مشکلات و گرفتاری مردم به حداقل رسانده شود.

اسرافیل وزیری با اشاره به خسارت وارده به منازل ایثارگران خاطرنشان کرد: عزیزان ایثارگر تحت پوشش بیمه حوادث غیرمترقبه قرار دارند و خسارات وارده به آن‌ها پس از ارزیابی شرکت بیمه‌گر تا سقف 350 میلیون ریال قابل پرداخت خواهد بود.

وی عنوان کرد: کارکنان بنیاد شهید و امور ایثارگران به‌صورت شبانه‌روزی با جامعه ایثارگری شهرستان‌های گنبد، آق‌قلا، گمی‌شان، خواجه نفس، سیمین شهر و روستاهای مجاور رودخانه گرگان رود در تماس بوده و بنیاد با تمام توان خویش برای رفع مشکلات جامعه ایثارگری در کنار این عزیزان ایستاده است.

سفر معاون توسعه مدیریت بنیاد به مناطق سیل‌زده استان گلستان/دیدار با ایثارگران و بازدید از گلزارهای مطهر شهدا

معاون توسعه مدیریت و منابع بنیاد شهید و امور ایثارگران با خانواده معظم شهدا و ایثارگران مناطق سیل‌زده استان گلستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

1

سید منصور میرمرادی روز چهارشنبه 7 فروردین در سفر به مناطق سیل‌زده استان گلستان از جمله شهرستان آق‌قلا با خانواده معظم شهدا و ایثارگران این مناطق سیل‌زده دیدار و ضمن تبریک سال نو از آنها دلجویی کرد.

وی در این دیدارها با تأسف از حادثه پیش آمده و ایراد خسارت به منازل خانواده معظم شهدا و ایثارگران گفت: خوشبختانه بنیاد شهید و امور ایثارگران تمهیدات لازم برای جبران خسارت به ایثارگرانی که در حوادث غیرمترقبه دچار خسارت می‌شوند اندیشیده است و مراحل پرداخت خسارات وارده را پیگیری می‌کند.

معاون توسعه مدیریت و منابع بنیاد افزود: ایثارگران هنگام بروز این نوع حوادث همچون همیشه الگوی جامعه اسلامی هستند و با صبر خود درس ایثار و فداکاری به جامعه می‌آموزند ضمن اینکه بنیاد شهید و امور ایثارگران بر اساس وظیفه ذاتی خود خدمات رسانی به این عزیزان را پیگیری می‌کند و مسئولان بنیاد استان نیز از ساعات اولیه این حادثه در کنار ایثارگران عزیز هستند.

میرمرادی در این دیدارها از نزدیک مشکلات ایثارگران را بررسی و دستورات مقتضی را صادر کرد.

معاون توسعه مدیریت و منابع بنیاد با خانواده شهیدان «حبیب لی» نیز در آق‌قلا دیدار و گفت‌وگو کرد و پیام تسلیت حجت الاسلام والمسلمین شهیدی نماینده ولی فقیه، معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در پی درگذشت مادر شهیدان «اراز محمد و عبدالرحمن حبیب لی» را به این خانواده ابلاغ کرد.

وی تا ساعاتی دیگر در مراسم بزرگداشت مادر این شهیدان در شهرستان آق‌قلا شرکت خواهد کرد.

معاون توسعه مدیریت و منابع بنیاد در ادامه سفر به مناطق سیل زده استان گلستان از تعدادی گلزارهای مطهر شهدا در این مناطق بازدید و پس از ادای احترام به مقام والای شهدای این استان گفت: بنیاد شهید و امور ایثارگران تلاش می‌کند با هماهنگی و همکاری سایر دستگاه‌های مسئول در کمترین زمان ممکن و پس از ارزیابی خسارات وارد شده بازسازی و مرمت این گلزارهای مطهر آغاز شود.

دیدار مدیرکل تسهیلات رفاهی بنیاد با ایثارگران مناطق سیل‌زده گلستان

مدیرکل تسهیلات رفاهی بنیاد شهید و امور ایثارگران با حضور در استان‌ گلستان با ایثارگران سیل‌زده دیدار و ضمن دلجویی از آن‌ها بر جبران خسارت وارده به ایثارگران تأکید کرد.

1

محمود تبریزی در پی تصمیمات ستاد رسیدگی و پیگیری جبران خسارت حادثه دیدگان شاهد و ایثارگر مناطق سیل‌زده، در استان‌ گلستان حضور یافت و ضمن برگزاری نشست با مدیرکل بنیاد و معاونین این استان‌ و مدیر شرکت بیمه کوثر بر اجرایی کردن مفاد قرارداد بیمه حوادث غیرمترقبه به‌منظور جبران خسارت ایثارگران تأکید کرد.

مدیرکل تسهیلات رفاهی بنیاد همچنین با تعدادی از خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران معزز ازجمله شهرستان سیل‌زده آق‌قلا از نزدیک دیدار و از آنان دلجویی کرد.

تبریزی در این دیدارها اظهار داشت: بنیاد شهید و امور ایثارگران نسبت به اجرای کلیه تعهدات مربوط به شرکت طرف قرارداد اقدام کرده و شرکت بیمه‌گر پس از برآورد خسارت و تکمیل پرونده در حداقل زمان ممکن نسبت به پرداخت خسارت تا سقف 350 میلیون ریال اقدام می‌کند.

سایر اقدامات در خصوص حضور فعال در کمک های مربوط به ایثارگران و ایثاراجتماعی در سیل اخیر

1- تماس تلفنی با کلیه خانواده های محترم شاهد و ایثارگر منطقه سیل در آق قلا و گمیش تپه

1

2- بررسی نیاز سنجی و تامین نیازهای اولیه خانواده های شاهد و ایثارگر درگیر سیل و خسارت

1

3- برآورد اولیه خسارت وارده به کلیه منازل شاهد و ایثارگر با حضور مسئولین بیمه کوثر و بیمه دی با حضور در منطقه

1

1

1

4- تعامل با دستگاههای اجرایی استان و استفاده از توان دستگاههای اجرایی

1

5- استقرار تیم بهداشتی و پایش سلامت در کمپ های مستقر در منطقه و بازدید میدانی 

IMG 20190408 085931 169

1

6- سرکشی و دیدار با خانواده های شاهد و ایثارگر د رمناطق سیل زده و کمپ های استقرار این عزیزان 

1

7- پوشش خبری رادیویی و تلویزیونی از حمایت ها و پشتیبانی اداره کل بنیاد شهید از این عزیزان در واقعه سیل 

8- برگزاری جلسه ستاد بحران در منطقه آق قلا در ابتدای واقعه 

1

9- ارسال بسته های حمایتی از جامعه شاهد و ایثارگر به مناطق سیل زده

1

انتهاي پيام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.