1402-11-10 11:22
280
0
88590
مدیرکل منابع طبیعی استان گلستان خبر داد:

اجرای طرح احیای پوشش گیاهی مناطق شمالی گلستان

مدیرکل منابع طبیعی استان گلستان گفت: در یک دوره ۱۰ ساله طرح احیای پوشش گیاهی مناطق شمالی گلستان اجرایی می‌شود.

به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «گلستان ما»؛ حمید سلامتی صبح امروز در گروه خبری فجر گلستان اظهار کرد: ۱۳۰ هزار هکتار از عرصه‌های گلستان مستعد بیابانی شدن و مستعد ریزگرد است و با اجرای طرح احیای پوشش گیاهی مناطق شمالی استان می‌توانیم مانع از آن شویم.
مدیرکل منابع طبیعی استان گلستان ادامه داد: در سفر رئیس جمهور این طرح مطرح شده و‌امید داریم با دریافت ردیف اعتباری بتوانیم در یک دوره ۱۰ سال میزان مخاطرات محیط زیستی و ریزگرد را کاهش دهیم.
سلامتی بیان کرد: این طرح به صورت ویژه تدوین شده که طرح‌هایی دیگر مثل آبخیزداری را پوشش می‌دهد و برای آن پنج همت در نظر گرفته شده است.
وی افزود: ۱۵ درصد از ریزگرد‌های ما منشأء داخلی و ۸۵ درصد آن از صحرای قره قوم و منشأء خارجی دارد.
مدیرکل منابع طبیعی استان گلستان خاطرنشان کرد: در ایام دهه فجر ۱۰ میلیارد تومان پروژه با ۳۵هزار و ۸۶۲ متر مکعب حجم عملیات آبخیزداری در ۲۰ پروژه افتتاح می‌شود.
سلامتی افزود: در یک دوره چهار ساله در کشور براساس تأکید رئیس جمهور مکلف شدیم یک میلیارد درخت کشت کنیم که سهم ما در سالجاری ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار اصله است که از این میزان یک میلیون و ۵۰۰ اصله آن بخش مرتعی است که در امسال سه میلیون نهال مرتعی ایجاد کردیم که تا به امروز یک میلیون و ۱۰۰ هزار اصله آن غرس شده است.
وی خاطرنشان کرد: پنج میلیونی و ۳۰۰ هزار اصله نهال در عرصه جنگل غرس شده است و این نهال‌ها در چهار نهالستان دولتی و بخش خصوصی تولید می‌شود.
انتهای خبر/

 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.