1402-08-07 08:39
441
0
87187
مردمی که چشم‌انتظار حداقل‌ها هستند؛

اتصال یک روستای محروم شرق گلستان به اینترنت پرسرعت

یک روستای دیگر از روستاهای شهرستان مرزی مراوه‌تپه به اینترنت پرسرعت مجهز شد.

به گزارش گلستان ما، مسلماً اینترنت و تجهیزات مخابراتی و اینترنتی یکی از لازمه‌های هر جامعه‌ای جهت استفاده از این ظرفیت برای کارهای روزمره محسوب می‌شود که این خود لازمه آن توجه دولت و تخصیص بودجه در این راستا را می‌طلبد.

در سال 1400، در قالب طرح uso شهرستان مراوه‌تپه با افتتاح و راه‌اندازی چندین پروژه بخشی از نیاز اینترنتی شهرستان و روستاهای خود را مرتفع کرد.

در همین راستا در مراسمی، با حضور فرماندار مراوه‌تپه و فرماندار کلاله، نماینده مردم حوزه شرق استان، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات، مدیرعامل مخابرات استان؛ راه‌اندازی ۲۱ پروژه مخابراتی در شهرستان‌های شرق استان به‌صورت متمرکز در شهر کلاله آغاز شد.

قربانی فرماندار مراوه‌تپه گفت: فیبر نوری شهرک سردار سلیمانی آق‌امام، توسعه شبکه کابل قره‌قل‌تپه، نصب باتری گلیداغ، افزایش 4G به ۴.۵G شهر مراوه‌تپه، سایت ۳Gچنارلی، نصب 4G دادلی غزنین با اعتباری بالغ بر ۱۱ میلیارد تومان امروز به‌صورت متمرکز افتتاح گردید.

حال پس از نزدیک به دو سال از این پروژه و در کنار پروژه‌های یاد شده، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گلستان از دسترسی بالغ بر 119 خانوار دیگر از مناطق روستایی شهرستان مراوه‌تپه استان به اینترنت پرسرعت 4G خبر داد.

سید حامد قدس علوی گفت: با اتصال روستای آلتی‌آغاج بزرگ شهرستان مراوه‌تپه به اینترنت نسل چهارم (4G) تمامی ساکنین این روستا و بخش‌های مجاور از اینترنت پرسرعت بهره‌مند می‌شوند.

وی اظهار داشت: میزان اعتبار این طرح 40 میلیارد ریال و از محل اعتبارات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است.

قدس علوی افزود: با تلاش همکارانم توسعه ارتباطات به‌صورت شبانه‌روزی در سراسر استان در حال انجام است و طبق برنامه‌ریزی انجام شده به‌زودی شاهد تکمیل پوشش در استان خواهیم بود.

انتهای خبر/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.