1400-06-28 15:18
939
0
76184
طی تفاهم‌نامه مشترک انجام شد

آغاز فصل جدید تحولات فرهنگی و اجتماعی در گلستان/ «مهرواره اوج» طلایه‌دار خدمت‌رسانی به نیازمندان است

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گلستان و رئیس مرکز اسلامی استان تفاهم‌نامه مشترک همکاری امضاء کردند تا فصل جدیدی از تحولات فرهنگی، اجتماعی و خدماتی در استان ایجاد شود.

به گزارش گلستان ما، اهمیت موضوعات مختلف فرهنگی و اجتماعی سبب شد تا مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گلستان و رئیس مرکز اسلامی استان تفاهم‌نامه همکاری امضاء کنند و فصل جدیدی از تحولات فرهنگی، اجتماعی و خدماتی در استان ایجاد شود در این جلسه تاکید بر ایجاد و تقویت قرارگاه فرهنگی شد تا با هم‌افزایی و پرهیز از موازی‌کاری اتفاقات شایسته‌ای در استان رقم بخورد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گلستان با گرامی‌داشت هفته دفاع مقدس گفت: انقلاب اسلامی هر آنچه که دارد مدیون خون شهداست، امنیت، آرامش، رشد و تعالی و پیشرفت در حوزه‌های اقتصادی، ‌اجتماعی، فرهنگی، همه و همه مرهون خون پاک شهیدان است.

حجت‌الاسلام عباسعلی گرزین با تاکید بر اینکه آهنگ حرکت تقریب، وحدت عملی و عینی در استان گلستان رشد بیشتری به خود گرفته ‌است، افزود: تفاهم‌نامه همکاری بین تبلیغات اسلامی و مرکز اسلامی برای اوج‌گیری پیشرفت و رشد تقریب در استان است، رویکرد همدلی همواره در تعالی‌بخشی اثرات مثبتی داشته و دارد که این مهم باید تقویت شود.

وی انعقاد تفاهم‌نامه همکاری را فصل مشترک بین دو نهاد فرهنگی برای اقدامات تحولی برشمرد و گفت: این هم افزایی اثرات وجودی دو نهاد زیرمجموعه مقام‌معظم رهبری را در استان بیش‌از پیش فراهم می‌کند و موجب وحدت و تعالی هرچه بیشتر شیعه و سنی را در استان فراهم می‌کند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گلستان با بیان اینکه مساجد محوریت تفاهم‌نامه مشترک هستند، اظهار کرد: مساجد منشأ تحولات عظیم تاریخی در بین بشریت بودند از زمان انبیاء تا پیامبر (ص) و اهمیت مسجد در زمان اسلام و در دوره اسلامی به اوج خود رسیده ‌است.

گرزین با تاکید بر اینکه دشمن همواره به‌دنبال کم‌رنگ کردن مسجد بوده ‌است، گفت: فریاد هل من ناصر که مقام‌معظم رهبری در نهضت مواسات بلند کردند با محوریت مساجد خدمات خوبی به نیازمندان و محرومان در سراسر کشور ارائه شد، جهشی در محوریت مساجد برای ارائه خدمت اجتماعی به نیازمندان ایجاد کرد.

وی با اشاره به اینکه مهرواره‌ اوج در حقیقت اوج خدمت‌رسانی اجتماعی به نیازمندان شیعه و سنی با محوریت مساجد است، افزود: همه باید تلاش کنیم تا فرهنگ نوع‌دوستی در جامعه ترویج شود و کمک به نیازمندان در مقطع خاص نباشد.

معاون فرهنگی و تبلیغ اداره کل تبلیغات اسلامی استان گلستان با اشاره به ضرورت رشد و تعالی در نظام مقدس اسلامی گفت: ما اگر 40 ‌سال ابتدای انقلاب اسلامی را در مقابل جریان استکباری تورق کنیم می‌بینیم که این انقلاب 40 سال را با عزت و اقتدار طی کرد و هژمونی پوشالی رژیم استکباری را درهم شکست، تفکر امامین انقلاب اسلامی به ‌عنوان مکتب تعالی‌بخش بوده‌ است.

حجت‌الاسلام رضا دیلم با بیان اینکه انقلاب اسلامی در گام دوم قرار دارد، افزود: در این مرحله جنگ دشمن ترکیبی و با رویکرد فرهنگی است ضرورت تشکیل قرارگاه فرهنگی بسیار مهم است، ما وارد یک عرصه جنگ ادراکی و شناختی شدیم که می‌طلبد نهادهای متولی عرصه فرهنگ برای تحقق گام دوم انقلاب و رویارویی با دشمن نسبت به بسط ارزش‌های انقلاب اسلامی که منشأ تحول هستند حرکت کنند.

وی قرار گرفتن ظرفیت‌های مؤثر نهادهای فرهنگی در کنار یکدیگر را مولفه‌ای قدرتمند دانست و گفت: نهادهای فرهنگی وقتی در کنار یکدیگر قرار بگیرد یقیناً منشا اثرات مثبت خواهند بود، تبلیغات اسلامی بازوی انقلاب اسلامی و امام امت است، ظرفیت‌های مختلفی دارد و مجموعه‌هایی مانند مرکز شمال کشور در همین راستا اهدافی را دنبال می‌کند که باید هدف‌گذاری دقیق و قوی شود تا نتایج بهتری بگیریم.

معاون فرهنگی و تبلیغ اداره کل تبلیغات اسلامی استان گلستان افزود: یکی از تکالیف تبلیغات اسلامی ترویج اندیشه امام انقلاب و بسط و تسری آن در جامعه است، اوج‌گیری نهضت مواسات را مقام‌معظم رهبری تاکید کردند، عملیات بزرگ فرهنگی اتفاق افتاد که مسجد در تحقق حکمرانی محلات، محور قرار بگیرد که نقش مساجد به‌خوبی نشان داده شد.

دیلم با بیان اینکه مسجد باید باعث حرکت و پویایی محلات شود بر لزوم تحول‌گرایی مساجد تاکید کرد و افزود: مسجد باید در شئونات مختلف در طراز مکتب نبوی خدمت کند، باید پرچم‌دار و علم‌دار داشته باشد که بتواند موضوعات مردم را راهبری کند و امام‌جماعت هر مسجد به‌عنوان فرماندهان و پرچمداران این عرصه هستند.

وی در خصوص مهرواره محله همدل بیان کرد: شبکه تبلیغی در استان طلایه‌دار حرکت تحولی در قالب مسجد بوده ‌است، تلاش بر این بوده که مشکلات مردم را با استفاده از ظرفیت مردمی حل کند.

معاون فرهنگی و تبلیغ اداره کل تبلیغات اسلامی استان گلستان با اشاره به اینکه مهرواره محله همدل هشت گام عملیاتی دارد، ادامه داد: در گام نخست لبیک گویی به فرمان مقام‌معظم رهبری در اوج‌گیری نهضت مواسات بود و گلستان یکی از استان‌های موفق در این زمینه قرار گرفت، 3 هزار و 700 نفر برای شرکت در مهرواره محله همدل برای حل مشکلات محله خودشان برای شرکت در این طرح لبیک گفتند.

دیلم با بیان اینکه در گام دوم مهرواره اوج قرار داریم، گفت: بیش ‌از یکهزار و صد نفر از روحانیون تشیع و اهل‌سنت فرم لبیک گویی به ندای امت را تکمیل کردند که آمار خوبی است و در حوزه‌های مختلف مسجد می‌تواند نقش‌آفرینی داشته باشد، شبکه تبلیغی می‌تواند اثربخش باشد.

وی افزود: تفاهم‌نامه‌ای که بین دو نهاد انقلابی تبلیغات اسلامی و مرکز شمال کشور منعقد می‌شود شامل موضوعات آموزشی، فرهنگی، بصیرتی و معرفتی است که درنهایت به هم‌افزایی و همدلی فاخر در سطح استان خواهد انجامید، برای پیشبرد اهداف نظام اسلامی و یک فصل مشترک تحولی جدید در استان باید تلاش مضاعف کنیم.

انتهای پیام

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.