1402-01-24 22:22
396
0
84474

آتش پارک ملی گلستان خاموش شد

مدیرکل حفاظت محیط زیست گلستان گفت: آتش سوزی که از روز گذشته پارک ملی گلستان را درگیر کرده بود با تلاش نیروهای امدادی و مردمی به طور کامل خاموش شد.

محمدرضا کنعانی در گفتگو با خبرنگاران، اظهارکرد: نیروهای محیط‌بانی پارک ملی گلستان از صبح روز گذشته با اطلاع از شروع حریق در محدوده چشمه گلستان به محل اعزام شدند و با همراهی مردم محلی و نیروهای منابع طبیعی در چندین نوبت آن را مهار کردند اما وزش باد و گرمای هوا مجددا باعث شعله گرفتن کنده‌های نیم سوخته در برخی نقاط می‌شد.

وی بیان کرد: در نهایت تلاش‌های نیروهای حاضر جواب داد و چهارشنبه شب از پیشروی آتش جلوگیری و حریق تحت کنترل درآمد.

وی افزود: صبح امروز هم نیروهای تازه نفس متشکل از محیط زیست، منابع طبیعی، مردم محلی و بسیج پس از ساماندهی از ساعت هفت صبح امروز جایگزین نیروهای مستقر برای پاکسازی کنده‌ها، شاخه و برگ‌های نیم سوخته به محدوده حریق اعزام شدند و با تلاش همگی آنان دقایقی پیش آتش به طور کامل در منطقه خاموش شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست گلستان از تلاش ۱۱۵ نیرو اطفای حریق از محیط زیست، منابع طبیعی، بسیج و مردم محلی برای خاموش کردن آتش سوزی پارک ملی گلستان قدردانی کرد و گفت: هماهنگی خوبی میان دستگاه‌های مرتبط و مدیران استانی و شهرستان برای حضور به موقع نیروها و کنترل حریق وجود داشت.

کنعانی نوع آتش سوزی را از نوع کف‌سوز اعلام و بیان کرد: بیشترین خسارت این آتش سوزی که گستره آن حدود پنج هکتار است مربوط به لاشه برگ‌ها و درختان خشک افتاده در کف جنگل می‌شود.

انتهای پیام/4302

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.