1398-01-11 11:22
549
0
62248
مدیر آب و فاضلاب روستایی آق قلاخبرداد:

آب اکثر روستاهای آق قلا وصل است/ قطع آب یلمه خندان و گوگ تپه 2 /تامین آب شرب با تانکر و توزیع آب معدنی

مدیر آب و فاضلاب روستایی آق قلا با بیان اینکه آب اکثر روستاهای آق قلا وصل است، گفت: آب روستاهای یلمه خندان و گوگ تپه 2 به دلیل طغیان گرگانرود قطع است و تامین آب شرب با توزیع آب معدنی انجام می شود .

به گزارش گلستان ما؛ بهزاد صادقی در گفتگو با خبرنگار این پایگاه خبری اظهار کرد: شرکت آب و فاضلاب  روستایی شهرستان آق قلا  88 روستای این شهرستان  را با جمعیتی بالغ بر 100 هزار نفر را تحت پوشش دارد و آبرسانی آنها دتحت نظارت بهداشت است و کنترل کیفی خود شرکت انجام می شود

وی روستاهای تاثیر پذیر در سیل اخیر را 8 روستا بیان کرد و گفت:  قعطی آب چند روستا به دلیل قطع برق بود و مابقی به دلیل آبگرفتگی تاسیسات بود.

مدیر آب و فاضلاب روستایی آق قلا تصریح کرد: در ابتدا برای جلوگیری از بیماری ها و آلودگی آب ، تاسیسات خود را خاموش نگه داشتیم تا سطح آب را با استفاده از کف کش که از تهران برایمان ارسال کردند پایین بیاوریم وسپس مخازن و چاه ها را  گند زدایی کردیم و پس از تایید  بهداشت و شستشوی شبکه آنها را وارد مدار کردیم .

وی ادامه داد: در این فاصله با تهیه آب معدنی  توسط شرکت آب و فاضلاب  و در اختیار قرار دادن به جمعیت هلال احمر استان  آب شرب سالم برای اهالی روستاها فراهم شده است.

صادقی اذعان کرد: در حال حاضر تنها روستای یلمه خندان است که به دلیل چاهش که در سیلاب زیر آب قرار دارد و شبکه بهداشت اجازه بهره برداری را نمی دهد قطع است و برای مردم آن آبرسانی سیار را انجام می دهیم .

وی ادامه داد:  روزانه بالغ بر 14 الی 15 سرویس تانکر که 12 هزار لیتر آب دارد  به صورت آبرسانی سیار انجام می شود.

صادقی بیان کرد: در روزهای اول هم برای نانوایی ها ومکان هایی که برای پخت غذاهای سیل زدگان بود 15 تانکر ثابت مستقر کردیم و در مرکز آق امام در بندر ترکمن  و تحت نظارت بهداشت  مستقر کردیم .

وی با بیان اینکه در ورودی شهرهم اکیپی از بهداشت شهرستان نیز  نظارت دارند، یادآورشد: علاوه براین از نیروی دریایی ارتش هم  روستاها و تانکرهای ثابت و سیار از آب شرب  روستاهای ما نمونه  برداری می کردند .

مدیر آب و فاضلاب روستایی آق قلا در خاتمه گفت: روستای دیگری که آب آن قطع شده روستای  گوگ تپه 2 است که به دلیل طغیان گرگانرود بود که با همکاری هلال احم آب معندی توزیع و آب شرب آن تامین می شود.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.