1403-04-19 11:01
1598
0
90641
مدیرمسئول هفته‌نامه گلستان‌مهر:

خانواده در خطر فرهنگ وارداتی است

مدیرمسئول هفته‌نامه گلستان‌مهر گفت: عدم احساس مسئولیت در قبال خانواده و اعضای خانواده نسبت به یکدیگر، عدم غیرت و حمیت و تعصب در مقابل خانواده، بی‌توجهی به امر به معروف و نهی از منکر از خطرهای فرهنگ وارداتی است.

علی منصوری در گفتگو با خبرنگار گروه فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی «گلستان ما» اظهار کرد: حجاب وعفاف دژ مستحکم در برابر بی‌اخلاقی فردی و اجتماعی است.

وی افزود: انسان در زندگی آن گونه عمل می‌کند که باور دارد لذا اعتقادات و باورها و اندیشه‌ها شکل‌دهنده رفتارهای او است، سعادت یا شقاوت زندگی انسان نیز بستگی به آن دارد، فلسفه ارسال رسل و ادیان الهی به خاطر ساخت اندیشه صحیح بشر و حرکت انسان به سوی سعادت است.  

*سبک زندگی اسلامی ضامن آینده سالم

مدیرمسئول هفته‌نامه گلستان‌مهر با بیان اینکه شکل‌پذیری سبک زندگی هر انسان متناسب با آنچه می‌اندیشد و آنچه باور دارد صورت می‌گیرد، ابراز کرد: انتخاب سبک زندگی متضمن آینده فرد در جامعه است.

منصوری گفت: در واقع به فرموده امام صادق(ع): «مَنْ یَزْرَعْ خَیْرا یَحْصِدْ غِبْطَةً وَ مَنْ یَزْرَعْ شَرّا یَحْصِدْ نَدامَةً وَ لِکُلِ زارِعٍ ما زَرَعَ. هر کس خوبی بکارد، خشنودی درو می‌کند و هر کس بدی بکارد، پشیمانی می‌چیند، هر کس هر چه بکارد، همان را دِرو می‌کند.»

وی بیان کرد: انتخاب نوع رفتار و روابط اجتماعی و سرگرمی و پوشش وحتی نحوه غذا خوردن‌ها در برگیرنده بینش‌ها و باورهای فرد است.

*آسیب به خانواده با تبلیغ تلذذ شیطانی در پهنه فضای مجازی

مدیرمسئول هفته‌نامه گلستان‌مهر گفت: تهاجم فرهنگی غرب با هدف تغییر سبک زندگی اسلامی ایرانی به وسیله فضای مجازی وغول رسانه‌ای توانسته است در متلاشی کردن بنیان خانواده و مسئولیت زن در قبال همسرداری و پرورش نسل جوان اثرگذار باشد و ذائقه اجتماعی را تغییر دهد.

منصوری افزود: افزایش سن ازدواج، تغییر، مدیریت دون پایه در خانواده، عدم احساس مسئولیت در قبال اعضای خانواده و اعضای خانواده نسبت به یکدیگر، عدم غیرت و حمیت و تعصب در مقابل خانواده، بی‌توجهی به امر به معروف و نهی از منکر در مصادیق متعدد شرعی وعرفی آن، از خطرهای فرهنگ وارداتی است.  

وی توضیح داد: امروز غرب توانسته از غفلت مسئولین و خانوادها در امر تربیت دینی و حجاب و پوشش؛ با استفاده از تبلیغ تلذذ شیطانی در پهنه فضای مجازی بیشترین ضربه را به پیکره خانواده‌ها وارد کند.  

* سیمای حقیقی حجاب

مدیرمسئول هفته‌نامه گلستان‌مهر با بیان اینکه حجاب و عفاف در دین اسلام از باورهای انکارناپذیر و مورد قبول همهٔ مذاهب اسلامی است، افزود: عفاف وحجاب نقش به سزایی در تحکیم ارزش‌ها دارد و جزء کرامت و حرمت زن مسلمان است.  

منصوری بیان کرد: شهید مطهری در مورد سیمای حقیقی حجاب می‌نویسد: مسئله حجاب این نیست که زن خود را بپوشاند و بعد در اجتماع حاضر شود؛ روح سخن این است که آیا زن و تمتعات مرد از زن، باید رایگان باشد یا نه؟ آیا مرد باید حق داشته باشد که از هر زنی در هر جا که خواست، حداکثر تمتعات را ببرد یا نه؟

وی بیان کرد: هر انسان عاقل و فهیمی چنین اجازه حیوانی را نمی‌دهد چون خسارات روحی و روانی این مسئله غیر قابل جبران است، تلذذ حیوانی در فرهنگ غرب باعث شده تا به اجبار اندیشمندان غرب با تدوین قانون بتوانند مقداری از فجایع و قربانیان فرهنگ ابتذال را جلوگیری کنند.

*تلاش دشمن برای به انحراف کشاندن نسل جوان

مدیرمسئول هفته‌نامه گلستان‌مهر توضیح داد: مسئله پوشش و حجاب علاوه بر تاثیرات مثبت آن بر فرد، اثرگذاری آن در جامعه به مراتب عمیق‌تر است.  

منصوری بیان کرد: متاسفانه عده‌ای حُکم حجاب را فردی دانسته و حاضر به رعایت آن نیستند در حالی که حجاب تامین‌کننده امنیت فرد و جامعه است و جنبه اجتماعی آن تامین‌کننده مصلحت روانی و کنترل و پیشگیری از زمینه‌های انحراف جنسی و بصری است.  

وی با اشاره به اینکه حجاب نقش به سزایی در کنترل نگاه‌های تحریک‌آمیز جنسی و تامین‌کننده سلامت اخلاقی جامعه است، لذا حجاب علاوه بر امرفردی، یک امر اجتماعی است. دشمنان اسلام ازهمین رهگذر سعی در به انحراف کشاندن نسل جوان دارند.

* حجاب دژ مستحکم در برابر دشمن

مدیرمسئول هفته‌نامه گلستان‌مهر ادامه داد: استعمارگران غرب در طول تاریخ ۲۰۰ ساله برای تسلط بر کشورهای اسلامی با دو شیوه به مقابله با فرهنگ اسلام ناب محمدی(ص) برخاستند و این حاکی از اهمیت موضوع فرهنگ عفاف و حجاب دارد.  

منصوری گفت: اولین راهبرد مبارزه آنان جریان‌سازی سیاسی و قرار دادن مهره‌های نفوذی با حمله و اشغال نظامی و دیگری جریان‌سازی فکری فرهنگی با القاء فرهنگ ابتذال غرب در جوامع اسلامی است.  

وی با تاکید بر اینکه حجاب دژ مستحکم در برابر دشمن است، ابراز کرد: پذیرش عفت و حیای زن مسلمان سنگر است و سنگرنشینان این جبهه، زنان با ایمانی هستند که پوشش اسلامی را یک ضرورت عقلی و شرعی می‌دانند.  

*برخی خانواده‌ها به ارزش‌های عفاف وحجاب بی‌توجه هستند

مدیرمسئول هفته‌نامه گلستان‌مهر تاکید کرد: متاسفانه رسوخ فرهنگ غرب باعث شده تا عده‌ای برای فرار از حقیقت عفاف و حجاب؛ در فردی بودن امر حجاب تلاش دارند، به گمان آنان، حجاب جزء احکام فردی است و حکومت دینی نمی‌تواند در احکام فردی دخالت کند حال آنکه حجاب وعفاف دژ مستحکم در برابر بی‌اخلاقی‌ها اجتماعی است.

منصوری گفت: با توجه به اعتقادات خیل عظیمی از خانواده‌ها به قرآن و اهل‌بیت علیهم‌السلام، اما در سبک زندگی اسلامی ایرانی، تحت‌تاثیر الگوهای غلط و خود باختگی در برابر فرهنگ لیبرالی قرار گرفته و نسبت به ارزش‌های عفاف وحجاب بی‌توجه هستند.

وی با برشمردن راهبردهای لازم برای پیشگیری از فرهنگ ابتذال و بی‌حجابی و بی‌عفتی در جامعه گفت: گسترش امر به معروف و نهی از منکر با شیوه‌های نوین و جذاب، توجه به کانون‌های تربیتی، خانواده، مهد کودک‌ها، آموزش وپرورش، دانشگاه‌ها، شناخت ابزار و راهکارهای دشمن و مقابله علمی ومنطقی با آنان از جمله آن است.

منصوری با اشاره به مبارزه جدی با اشکال مختلف فساد و فحشاء بیان کرد: تقویت بینش سیاسی و باورهای دینی جامعه به ویژه در بخش جوانان از دیگر مواردی است که باید مورد توجه باشد. 

انتهای خبر

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.