1395-03-23 23:01
3192
3
33468
تحلیل روز :

برگزاری جشن سومین سالگرد پیروزی روحانی در گلستان طنز سیاسی است !

ای کاش سیاسیون اصلاح طلب استان گلستان که میزبان و مهمان اول و آخر این جشن در گرگان هستند کمی هم در اقدامات خود در سه سال گذشته تامل می کردند...

به گزارش گلستان ما ؛ در خبرها آمده بود که ابراهیم دشتیان قائم مقام ستاد روحانی در گلستان از برگزاری جشن سومین سالگرد پیروزی دولت تدبیر و امید در گرگان خبر داد .

آنچه که از واژه پرطمطراق ستاد بر می آید تشکیلات عظیمی است که گروهی از سیاسیون و نخبگان در آن سازماندهی شده اند اما خوبست بدانید که ستاد دکتر حسن روحانی در گلستان تا دو روز مانده به انتخابات و زمان کناره گیری عارف چند نفری مانند شوذب میرآییز و دشتیان و ... بیشتر نبودند که تعداد انگشتان آنها به دو دست هم نمی رسید و در واقع امیدشان به پیروزی هم کم بود.

اما حسن روحانی در انتخابات 24 خرداد 92 به مدد تفرقه میان نامزدهای اصولگرا به پیروزی رسید تا امروز که حدود 1100 روز از دولتش که به" تدبیر و امید"  و "کلید" مشهور شد ، گذشته است .

دولت روحانی در سه سال گذشته تمرکز اصلی خود را روی بحث مذاکرات هسته ای گذاشت که ته آن به برجام یا برنامه جامع اقدام مشترک میان ایران و 5+1 ختم شد .

در واقع برجام همان کلیدی بود که روحانی از آن به دنبال گشایش قفل های اقتصادی و معیشتی مردم بود اما برجام که در قبال دادن امتیازات زیاد و متاسفانه بتن ریختن در قلب رآکتور اراک و کاهش سانتریفیوژها بدست آمد آن امامزاده ای نبود که شفا بدهد .

در واقع آنچه که مقام معظم رهبری تحت عنوان "من به مذاکرات خوشبین نیستم" ، تعبیر می کرد درست از آب درآمد و آمریکا و غرب هیچگاه حتی به آنچه که در برجام تعهد داده بودند عملل نکردند و عملا گشایشی هم در معیشت و اقتصاد مردم حاصل نشد .

حال سه سال بعد از دولت تدبیر و امید و فضایی که کشور با بحران های زیادی روبروست شاهد جشن های سه سالگی پیروزی دکتر روحانی در نقاط مختلف کشور از جمله گرگان هستیم .

براستی دزدیدن 20 میلیون دلار ایران توسط امریکا ، ضبط اموال ایران در کانادا ، دیپورت حمید ابوطالبی از سازمان ملل ، تعرض به دو نوجوان ایرانی در جده ، کشتن هزاران مسلمان و ایرانی در منا و دهها مورد دیگر که عزت ایرانی را زیر سوال برد جشن و شادمانی دارد .

امروز بسیاری از مردم از وضعیت اقتصادی ، قیمت بالای کالاهای اساسی ، تعطیل شدن کارخانجات بزرگ که نمونه اخیرش کارخانه قدیمی ارج بود ، واردات بی رویه محصولات کشاورزی همچون برنج و گندم در حالیکه خودمان بزرگترین تولید کننده هستیم ، بیکاری ،حقوق های چند ده میلیونی برخی مدیران ، زیر خاک بردن محصولات کشاورزی بومی ، تورم و ... نگران هستند و اینها وعده هایی بود که حسن روحانی قول بر طرف شدن 100 روزه آنها را داده بود .

ای کاش سیاسیون اصلاح طلب استان گلستان که میزبان و مهمان اول و آخر این جشن در گرگان هستند کمی هم در اقدامات خود در سه سال گذشته تامل می کردند و جوابی در برابر خواسته های مردم داشتند البته اگر باز هم تقصیر را گردن احمدی نژاد و دولت سابق نمی انداختند .

عملکرد ضعیف دولت تدبیر و امید حتی داد نماینده ولی فقیه در استان گلستان که در سه سال گذشته بیشترین حمایت ها را از دولتمردان و طیف اصلاح طلب در استان داشت،  را در آورد.

 ایت الله نورمفیدی در سفر اخیر نوبخت معاون رئیس جمهور به گلستان به وی گوشزد کرد که دولت به وعده های داده شده عمل کند . در واقع آیت الله نیک می داند که اقتصاد پاشنه آشیل درخواستهای مردم است و اگر دولت همچنان در رکود بماندچه بسار یک دوره ای بودنش برای اولین بار در تاریخ انقلاب دور از ذهن نباشد .

انتهای پیام /

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

بسیجی

جشن بی کفایتی خودشان را میگیرند جشن اختلاسها و حقوق های انچنانی را میگیرند......جشن نابودی صنعت هسته ای کشور که بدست شان انجام شد را میگیرند ....خجالت هم چیز خوبی است

0
0
پاسخ
1395-03-23 19:38
حسین

یه کم ... به قضیه نگاه کنیم مردم عادی زیادی بودند از جمله خود منمن یه سوال دارم این دکتر سلام به نظر شما چیه ؟ یکم این انتقاد های کوبنده رو کنار بزاریم دست به دست بدیم مملکتو درست کنیم

0
0
پاسخ
1395-03-24 20:46
ارزشي آزاده

البته قابل يادوريست كه دولت تدبير اميد خيلي زحمت ها كشيدن و از چشم و گوش شما بزرگواران دور مانده است .اينكه بچه هاي ارزشي انقلاب اسلامي و بچه هاي اصول گرا را كه در ادارات و نهادها مشغول كار هستند را بلافاصله با بهانه و بدون بهانه ازپست كاريشان به پايين كشيدن و خوب انتقام گرفتن بايد جشن بگيرند پاي كوبي كنند چرا كه نكنند برخی از آنها توانستند چشمانشان را بر روي شهدا ببندند شما ببيند كدامها از اهل تدبير اميد از خانواده هاي ارزشي يا شهدا هستند نام ببريد به قول يكي از شهداي بزرگ دفاع مقدس كه مي گفت بعد از جنگ بچه هاي ما سه دسته مي شوند و حالا مي بينيم كه حرف شهدا درست از آب در آمد و حتي حرف امام شهدا هم درست بود و واي به حال بچه هاي ايران كه انقلاب اسلامي ايران به دست نا اهلان سپرده مي شود .

0
0
پاسخ
1395-03-26 07:55

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.