1398-03-12 17:13
698
0
63654
مدیرکل اوقاف استان گلستان:

400 هزار فقره وقفی در گلستان وجود دارد

مدیرکل اوقاف استان گلستان گفت:  اداره کل اوقاف استان گلستان 400 هزار فقره وقفی را  در استان مدیریت می کند.

به گزارش گلستان ما؛ حجت‌الاسلام روح الله سلیمانی فر امشب در همایش «وقف و رسانه» با محوریت نقش رسانه ها در گام دوم انقلاب اسلامی در گرگان اظهار کرد: بیش از 850 نوع نوع نیت از واقفین در سامانه اوقاف به ثبت رسیده است  که اجتماعی، اقتصادی ، فرهنگی و..با  کارکردهای مختلف آموزشی، درمان ،کمک و اعانه به مستضعفان  و تقویت مکتب اسلامی و .. است.

وی با بیان اینکه وقف، مصداق باقیات و صالحات است،  افزود: همواره بشر می خواست فنا ناپذیری اورا اغنا کند و درهمین مسیر سعی می کردند سنته حسنه وقف را با کارکردهای مختلف اجتماعی  و مذهبی و فرهنگی و نوع دوستانه در طول اعصار گذشته موقوفاتی را به  یادگار بگذارند .

مدیرکل اوقاف گلستان تصریح کرد:  برخی حتی حکام و سلاطین  به جزعصر پهلوی سعی می کردند همواره  موقوفات را از جهت کمی و کیفی بسط و گسترش بدهند ، شاید حکام عادل هم نبودند اما سعی می کردند  وقف را تقویت کنند زیرا یکی از مظاهر وقف تقدس و تشرع این حکام بود.آنها حتی با پای  خود به زیارت امیر المونین می رفتند و تاج خود را اهدا می کردند به موازات آن بر سنه حسنه وقف تاکید می کردند و  مقبولیت  اجتماعی آنها را تامین می کرد.

مدیرکل اوقاف گلستان تصریح کرد: وقف از اجتماع ثروت در کانون های قدرت  و زر و زور جلوگیری می کند و  اجازه نمی دهد که چنین کانونی شکل بگیرد و برخی ثروت اندوزی کنند وعده ای کثیری از مردم در فقر و تنگ دستی باشند .

وی با اشاره به آیات روایت مختلف در حوزه وقف بیان کرد: چه چیزی از این زیباتر که  انسان جلوه و فرهنگ خدایی از دریچه وقف پیدا می کند.

سلیمانی فر گفت: زیبایی های وقف زیاد است و نقش رسانه در به تصویر کشیدن و فرهنگی سازی  این سنت حسنه بسیار حائز اهمیت است.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.